בזק חותכת ב-50% מחירי גלישה באינטרנט במהירות גבוהה

מחירי התשתית למהירויות של 50-100 מגה ברשת ה-NGN יהיו 150-200 שקל ■ המחירים ומהירויות הגלישה עלו לדיון בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל 2011 של "גלובס" בשבוע שעבר

ועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל 2011 של "גלובס", ממשיכה לייצר כותרות וחדשות: חברת בזק דיווחה היום (ג') כי היא חותכת את מחיר הגלישה באינטרנט ב-50% במהירויות של 50-100 מגה הקיימות על רשת ה-NGN שלה.

החברה אומרת, כי הורדת מחירי התשתית היא במטרה להנגיש את מהירויות הגלישה הגבוהות לכמה שיותר לקוחות. גלישה במהירות של 50 מגה תעמוד מהיום על 150 שקל, לעומת מחיר של 300 שקל שהיה נהוג עד היום; מחיר גלישה במהירות של עד 100 מגה יעמוד מהיום על 200 שקל בלבד, לעומת 400 שקל שהיה נהוג עד כה. מדובר במחיר קבוע, שאינו במסגרת מבצע כלשהו.

בנוסף, במטרה לעודד לקוחות חדשים להצטרף לגלישה על גבי רשת ה-NGN, בזק מציעה ללקוחות שישדרגו את מהירות הגלישה למהירות 20-100 מגה (VDSL), גלישה ללא תוספת מחיר במהלך חצי השנה הראשונה. כך, לקוח שגלש עד היום במהירות 5 מגה וירצה לשדרג ל-20 מגה, ימשיך לשלם את המחיר של המהירות הנמוכה יותר - וזאת, עד 31 באוגוסט השנה ללא התחייבות.

רן גוראון, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, אמר כי "הפחתת המחירים נובעת, בין היתר, מהתפתחויות טכנולוגיות בתחום הפס הרחב, ובשל עלייה בקצב הגלישה הממוצע של לקוחות בזק. אין לי ספק כי עם הורדת המחירים, נראה קפיצה משמעותית יותר במספר המצטרפים גם למהירויות האולטרה מהירות. אני קורא לכל ספקיות האינטרנט, ללכת בעקבות בזק, ולהוזיל גם כן את מחירי הגלישה לקצבי הגלישה האולטרה מהירים".

בוועידת התקשורת של "גלובס" בשבוע שעבר, דיברו בין היתר על מהירויות הגלישה בישראל ועל הפס הרחב ברשת של בזק. דוברי הפאנל, בכירי החברות הסלולריות, מתחו ביקורת על המהירויות והמחירים לגולש הישראלי ביחס לעולם, ובאו בטענה כי לבזק מונופול גם בתחום זה וחוסר תחרות יוצר חוסר השקעות או פיתוח - מה שמקשה להוריד מחירים לצרכן. המהלך של בזק, אם תרצו - בא כתגובה הלכה למעשה.