ברננקי: "זה לא הזמן לתוכנית הקלה כמותית שלישית"

ברננקי הזהיר מפני אפשרות שארה"ב תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה בשבועות הקרובים, אם לא תיפתר המחלוקת סביב בעיית החוב האמריקני

"זה לא הזמן לתוכנית הקלה כמותית שלישית", כך אמר היום (ה') יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. "התחזית הכלכלית מורכבת, בהשוואה למציאות הכלכלית ערב השקת תוכנית ההקלה הכמותית השנייה", אמר. ברננקי אותת כי הבנק המרכזי עדיין לא מוכן בנקודה זו לנקוט בצעדים נוספים כדי להאיץ את הכלכלה האמריקנית.

ברננקי חזר על הצהרתו מאמש על אפשרות של התערבות נוספת בצורה של תוכנית הקלה כמותית, אם תמשיך האטה הכלכלית. אמש, נזכיר, רמז ברננקי כי ה'פד' שוקל להחיל תוכנית תמריצים נוספת בשוק.

"בשלב זה נראה כי הכלכלה האמריקנית תקועה בקצב צמיחה של 2%, יש לבדוק את קצב ההתקדמות של הכלכלה והאם היא מתרחבת בהתאם לציפיות", אמר ברננקי. יו"ר הפד הביע ספק לגבי התממשות התחזית שלו לצמיחה בקצב של 3.5% במהלך ה-18 החודשים הקרובים. בנוסף אמר כי עד כה קצב הצמיחה איכזב ברבעון הראשון ולא צפויה הפתעה חיובית לרבעון השני. האומדן הראשון לקצב הצמיחה של הכלכלה ברבעון השני יפורסם ב-29 ליולי.

ברננקי הזהיר מפני אפשרות שארה"ב תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה בשבועות הקרובים, אם לא תיפתר המחלוקת סביב תקרת החוב של ארה"ב.

עוד הזהיר ברננקי מפני ההשפעות השליליות של משבר החוב באירופה על הכלכלה האמריקנית, "החששות מפני משבר החוב באירופה מסכנים את הכלכלה האמריקנית", אמר.

על רקע דברי ברננקי, מתמתנות העליות בוול סטריט ומחירי האג"ח יורדים.