גרוס: "תקרת החוב לא תהיה בת ערובה של דיוני תקציב"

ביל גרוס, מנהל קרן פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם, מוטרד: "אין לשחק עם תקרת החוב האמריקני, להעלות את תקרת החוב גם ללא כל רסן אם צריך"

הסוגייה החמה ביותר בארה"ב היא סלע המחלוקת בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנושא עליית תקרת החוב של ארה"ב כאשר ברקע מאיימות התחזיות על חדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם. ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו יוצא היום (ו') נגד מקבלי ההחלטות ומאשים אותם בכך שהם משחקים עם מצבה הפיננסי של ארה"ב. "אין לשחק עם תקרת החוב האמריקני, להעלות אותו גם ללא כל רסן אם צריך", אמר גרוס.

"התשואות על האג"ח אומנם יעלו במצב של חדלות פירעון, אך זהו מצב רע מאוד לארה"ב ולשווקים הגלובליים, מה שיחדיר פחד, חוסר וודאות ותנודתחיות לכלכלה העולמית", אמר גרוס והדגיש כי תוצאות חדלות פירעון עלולות להיות דומות למצב של קריסת ליהמן ברדרס ב-2008. "חדלות פירעון או אפילו האיום לחדלות פירעון עלולים לגרום לסדרה של אירועים שיובילו לעלייה בתשואות על האג"ח ב-25%", אמר.

אם אכן תהיה עלייה של 25% בתשואה, הוצאות המימשל הפדרלי עשויות לעלות ב-30 מיליארד דולר בשנים הקרובות או אפילו 40 מיליארד דולר. גרוס הזהיר כי שיעור החוב הפדרלי מסך התמ"ג עלול לעלות לקרוב ל-100%.

גרוס סיכם את דבריו בכך שלא אמורה להיות כל שאלה לגבי תקרת החוב האמריקני "תקרת החוב חייבת לעלות ולא להיות מוחזקת כבת ערובה של משא ומתן תקציביים" "וושינגטון, אל תתעסקי עם תקרת החוב", סיכם את דבריו ביל גרוס.