בועת הדוט.קום כאן? לינקדאין זינקה 30% מאז הנפקתה

מאז הונפקה לפני חודשיים עשתה מניית לינקדאין כברת דרך משמעותית ■ בתי ההשקעות הנחשבים ממליצים לקנות, אבל חלק מהאנליסטים חושבים שההערכות בשוק מזמן אינן ריאליות

מניותיה של הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין , זינקה ביותר מ-30% מאז הנפקתה הראשונית לציבור בוול סטריט לפני חודשיים - והאנליסטים? הם ממשיכים להיות שוריים לגביה.

מניית לינקדאין חצתה את רף ה-100 דולר למניה השבוע בוול סטריט, כאשר התקרבה לרף ה-110 דולר למניה ביום ו' האחרון - זאת, בהשוואה לשווי המניה ביום הנפקתה של לינקדאין בוול סטריט ב-19 במאי, אשר עמד על 83 דולר למניה בלבד.

מחיר המניה כעת, יש לציין, הינו מעל מחיר היעד שהציבו אנליסטים המסקרים את החברה - אפילו אלה מהם שהצמידו למניה המלצת "קנייה". נסיקתה של לינקדאין במסחר מהווה עבור רבים סממן מקדים לבאות - כאשר בתקופה הקרובה עתידות להנפיק עצמן חברות אינטרנט רבות נוספות, דוגמת ספקית הקופונים גרופון והענקית ברשתות החברתיות - פייסבוק.

רבים חוששים, כי מתפתחת מתחת לעינינו בועת דוט.קום נוספת, של חברות אינטרנט. "אני לא חושב שמחיר המניה מגובה בנתונים מוצדקים", כתב על מניית לינקדאין האנליסטים מיכאל אלכסנדר ממונטרוס. "לינקדאין היא חברה טובה, אבל המחיר מוגזם לדעתי".

בתי ההשקעות הנחשבים ממליצים

לדבריו של אלכסנדר, הערכת היתר של לינקדאין תוביל בסופו של דבר לצניחה משמעותית במחיר מניותיה, אשר עשוי לרדת עד מתחת ל-45 דולר למניה. "אני בהחלט ממליץ למכור", אומר אלכסנדר.

מנגד, בדיקה שערך האתר הפיננסי מרקטווץ' מעלה כי ארבעה בתי השקעות נחשבים אחרים מחזיקים דווקא בהמלצת "קנייה" על לינקדאין -מורגן סטנלי , UBS , מריל לינץ' ו-JP מורגן . כולם העניקו למניית לינקדאין מחיר יעד שנע בין 88 ל-92 דולר למניה, אולם יש לציין כי לא רעננו את המלצותיהם מאז ה-28 ליוני, לכל המאוחר.

מנגד, לא כולם משקיעים עם הקונצנזוס המדובר, כאמור: "אני חושב ש-62 דולר למניה הוא מחיר נדיב מאד", כותב האנליסט פול מיק מבית ההשקעות קאופסטון. "ביחס לתחזיות הריאליות של לינקדאין - זה מחיר סביר".