שריפת הענק ביער ירושלים: הושגה שליטה בכל המוקדים

לא ברור אם מדובר בהצתה או בהתלקחות כתוצאה מהחום הכבד ■ צוותי כיבוי גדולים עדיין פועלים כדי לכבות את האש ■ תושבי השכונות באזור הונחו להישאר בבתיהם ולהגיף תריסים

הושגה שליטה בכל מוקדי השריפה ביער ירושלים. עם זאת, עדיין לא ברור האם מדובר בהצתה או שהחום הכבד השורר כעת באזור גרם לאש. עד כה דווח על 4 אנשים נפגעו משאיפת עשן ונזק רב נגרם לעשרות רבות של דונמים של חורש טבעי.

משירותי הכבאות נמסר כי החשש שהיה קיים מהגעת האש לחוות הדלקים של פי גלילות הוסר, אולם תושבי השכונות הבאות הונחו להישאר בבתיהם ולהגיף תריסים: בית וגן, יפה נוף, הר נוף, בית הכרם, עיר גנים, קריית יובל וקריית מנחם.

כל צירי התנועה הסמוכים חסומים לתנועה ושלושה מטוסי כיבוי הוזנקו לאוויר. הרמטכ"ל בני גנץ הנחה את חיל האוויר ואת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל להתגייס לאלתר לכיבוי השריפה ולהקצות משאבים לסיוע בהשתלטות על האש.

רב טפסר שחר איילון נציב כבאות ארצי סיפרכי לא הושגה שליטה על האש. "אנחנו מגנים על השכונות הסמוכות, יד ושם ופי גלילות. ישנם עשרות צוותים שפועלים עם הקרן הקיימת. אנחנו כרגע לא נכנסים לתוך היער עצמו שם האש בוערת".

"המקום עצמו הוא בין שכונות בתוך ירושלים והזעקנו ארסנל שלם של מטוסים מכל החברות וגם מטייסת הכיבוי של חיל האוויר", אמר איילון והמשיך: "המטוסים מתואמים על ידי מסוק של משטרת ישראל מהאוויר. אנחנו מייצרים קווי עצירת אש אם היא תיכנס אל השכונות".

יערני קק"ל מסרו מוקדם יותר כי מוקד השריפה הוא באזור נחל רבידה בחניון שן הפיל, וכי השריפה מתפשטת לכיוון הר הרצל. 4 צוותי כיבוי של קק"ל בשטח, צוותים נוספים של קק"ל מגיעים מאזורים אחרים לסייע.

מחברת החשמל נמסר כי "החברה עוקבת אחר המתרחש וצוותיה נמצאים בשטח לטיפול בתקלות. החברה נוקטת בפעולות כדי לספק חשמל לכלל לקוחותיה, אולם יתכנו הפסקות חשמל בדרום-מערב העיר. החברה תמשיך ותעדכן את הציבור".