מעצר-הבית של בן-זקן ואלדר הוארך ביומיים; כופרים בטענות

ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר חשודים כי פעלו להשפיע על שער מניית מנופים כדי שתיכנס למדד ת"א 100 ■ עורכי דינו של בן-זקן: "הוא משתף פעולה עם החקירה וכופר מכל וכל בטענות כלפיו"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב שיחרר הערב (א') בערבות ובתנאים מגבילים את ג'קי בן-זקן, אחד מבעלי השליטה בחברה הציבורית מנופים פיננסיים לישראל; את צביקה קולברנר, מנהל תיקי השקעות לשעבר ופועל במסחר באמצעות החברות אינטרנטיקה, נטיקה יזום וש.ד. ניהול ויעוץ וכן באמצעות חשבונות שונים בהם הוא מיופה-כח; ואת איתן אלדר, מבעליה, יחד עם רועי גיל, של חברת ארנה קפיטל - חברה פרטית העוסקת בתיווך בניירות ערך.

השלושה חשודים בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, וזאת תוך ניצול שיטת המסחר בבורסה.

על-פי החשד, בן-זקן, קולברנר ואלדר פעלו במירמה להכנסת מניית החברה למדד ת"א 100, תוך העלאת שער המניה בבורסה בדרכי תרמית, כחלק מעמידה בכללי הבורסה הקבועים לכניסה למדד ת"א 100.

מעצר-הבית של השלושה הוארך ביומיים, עד 19 ביולי. השלושה הפקידו את הדרכון וקיבלו צו עיכוב יציאה מהארץ לחצי שנה, הפקידו ערבות בנקאית בגובה של 1.3 מיליון שקל, חתמו על ערבות עצמית בגובה של חצי מיליון שקל, ונאסר עליהם ליצור קשר עם נחקרים אחרים.

"כופרים בטענות"

באי-כוחם של ג'קי בן-זקן וחברת מנופים פיננסיים לישראל (מפל) בע"מ, עו"ד ירון ליפשס ממשרד כספי ועו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג פוקס נאמן, הגיבו הערב (א') לראשונה לידיעה על חקירתם של בן-זקן ואיתן אלדר על-ידי רשות ניירות ערך.

לדברי עורכי הדין, ‫‫‫‫"מר בן-זקן נתן את הסכמתו להליך הטלת הערבות, בכדי לאפשר לרשות ניירות ערך לקדם את החקירה, ועל מנת שיתאפשר לו לחזור לעיסוקיו השוטפים מוקדם ככל הניתן. מר בן-זקן סמוך ובטוח כי בסיום החקירה יתחוור לרשות ניירות ערך כי לא נפל מתום במעשיו.

"בימים האחרונים נחקר ג'קי בן-זקן ברשות ניירות ערך, הוא משתף פעולה באופן מלא עם החקירה ומוסר את כל הידוע לו בנוגע לעניינים הנחקרים. מר בן-זקן הבהיר לרשות כי עסק אך ורק בקידום כדין של ענייניה של חברת מנופים פיננסיים לישראל (מפל) בע"מ, ועניינם של ציבור המשקיעים בחברה, וכי הוא כופר מכל וכל בטענות שהופנו כלפיו".

עו"ד דורי קלגסבלד, שייצג גם את רועי ורמוס בפרשת פסגות, מייצג את איתן אלדר ומכחיש גם כן לחלוטין את החשדות נגדו.

נזכיר כי הבוקר פורסם כי ג'קי בן-זקן, מבעלי השליטה בחברת ההשקעות מנופים פיננסיים, נחקר ביום רביעי שעבר במשרדי רשות ניירות ערך בתל-אביב, כשיחד עמו נחקר גם איש העסקים איתן אלדר. השניים חשודים כי פעלו להשפיע על שער מניית מנופים בכדי שתיכנס למדד ת"א 100 בסוף שנת 2010.