מידרוג מורידה את תחזית הדירוג של קבוצת דלק

דירוג האשראי של הקבוצה נותר על כנו, אך תחזית הדירוג הורדה ל"שלילי" ■ הסיבה העיקרית: הקטנת ההחזקה בדלק רכב

חברת הדירוג מידרוג הורידה היום (ב') את תחזית דירוג האשראי של קבוצת דלק ל"שלילי" מ"יציב", מה שמעיד על היתכנות להורדת הדירוג של דלק בחודשים הקרובים. דירוג האשראי של הקבוצה נותר לפי שעה על A1. בעל השליטה בקבוצת דלק הוא יצחק תשובה והמנכ"ל הוא אסי ברטפלד.

הדירוג ניתן להרחבת סדרת אג"ח של דלק בהיקף של עד 600 מיליון שקל. הדירוג מתייחס להרחבת סדרת אג"ח ט"ו (אג"ח שקליות) או י"ח (אג"ח צמודות למדד המחירים לצרכן). הסיבה להורדת תחזית הדירוג הינה בעיקר מכירת חלק מההחזקות בחברה הבת דלק רכב .

"אין בידי החברה מקורות פרמננטיים מספקים לפצות על הפחתת הדיבידנדים העתידיים מדלק רכב, לפחות בשנתיים הקרובות", כותבים כלכלני מידרוג בסקירה. "גם להיחלשות הרווחים בדלק ישראל, בדלק רכב ובחברת הביטוח האמריקנית ריפבליק יש השפעה לשלילה על יחס הכיסוי התפעולי, הנמוך ממילא".

במידרוג מתייחסים גם להשקעה של קבוצת דלק בחברת רודשף הבריטית וטוענים כי לא צפויה תרומה תזרימית שוטפת מהשקעה זו בעתיד הקרוב. התייחסות קצרה ניתנה בדוח גם לחברה האחות דלק נדל"ן, שאיום הסדר חוב מרחף מעל ראשה: "על רקע חלוקת הדיבידנד הרחבה בשנת 2010 ועל רקע צורכי המימון של החברה האחות דלק נדל"ן, מידרוג תבחן את מדיניות הדיבידנדים העתידית של החברה".

כאמור, הדירוג של קבוצת דלק נותר לפי שעה על כנו, אך הוא עלול לרדת בחודשים הקרובים. במידרוג מציינים מספר גורמים שעלולים להביא להורדת דירוג, ובהם המשך חלוקת מאסיבית של דיבידנדים, "הרעה משמעותית" בתוצאות הכספיות של החברות הבנות ואי-שיפור ביכולת העלאת תזרימים פרמננטיים מהמוחזקות. מנגד, השבחת השקעות (בדגש על פעילות הדלקים וחנויות הנוחות בצרפת, באנגליה ובבנלוקס) עשויה להעלות את תחזית הדירוג.