הטיפ היומי: מניה שצפויה לזנק בעקבות רכישה

JP מורגן ממליץ על מניית קטרפילר האמריקנית בעקבות רכישת חברת ציוד הכרייה Bucyrus תמורת 8.8 מיליארד דולר

קטרפילר האמריקנית עוסקת בייצור של ציוד וכלים מכניים-הנדסיים כבדים לתעשיית הבנייה והכרייה, וכן בייצור מנועי דיזל וגז טבעי וטורבינות כוח ברחבי העולם. החברה פועלת בשלוש חטיבות: חטיבת המכשור, המציעה מכונות לתעשיית הבנייה, הכרייה והיערנות כמו טרקטורים, בולדוזרים, מחפרים, מעמיסים ומפלסות; חטיבת המנועים, המציעה מנועים למכונות של קטרפילר עצמה, מערכות ייצור חשמל וטורבינות כוח תעשייתיות; וחטיבת פיננסים וביטוח, המציעה פתרונות מימון וביטוח ללקוחות החברה.

קטרפילר השלימה החודש את רכישת חברת ציוד הכרייה Bucyrus תמורת 8.8 מיליארד דולר. כך תהפוך החברה למתחרה אימתנית בסקטור הכרייה, עם היכולת לספק כמעט את כל הציוד הדרוש עבורו. מגזר המחצבים היווה כ-20% מהכנסות החברה ב-2010, ובעקבות הרכישה הוא יעלה להערכתנו לכ-39% ב-2015.

נתוני הליבה בתעשיית הכרייה העולמית ממשיכים להיות חזקים, ועל אף התנודתיות האחרונה אנו שוריים על הסחורות בטווח הארוך. במיוחד אנו מזהים בשווקים מתעוררים, דוגמת סין, דרישה הולכת וגוברת לסחורות "קשות" כמו נחושת וברזל.

בעקבות הרכישה אנו סבורים שיעד החברה לרווח נקי למניה של 15-20 דולר ב-2015, הוא בר-השגה; ומעריכים שהכנסות קטרפילר יציגו שיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 14% עד 2015.

לפיכך אנו מעלים את תחזית הרווח הנקי למניית CAT ב-2011 ל-7.08 דולר (מ-6.68 דולר); וממליצים על המניה "תשואת יתר" במחיר יעד של 139 דולר לדצמבר 2011, המשקף אפסייד של 29% למחיר הנוכחי.

***נכתב על-ידי מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן