עופר השקעות משאילה 1.7% ממניות חברה לישראל

מדובר בכ-475 מיליון שקל ■ ההפצה למשקיעים מוסדיים בארץ וככל הנראה גם זרים מתבצעת ברגעים אלה ■ מקורות בשוק: ההשאלה מתבצעת בכדי לקבל מימון עבור השקעות נוספות

סיטי בנק ובית ההשקעות IBI מפיצים ברגעים אלה מניות החברה לישראל בהיקף של כ-475 מ יליון שקל. כך נודע ל"גלובס". ההפצה מתבצעת במחיר הנמוך ככל הנראה בכ-2% עד 3% ממחיר הסגירה של המניה בבורסה היום.

שווי השוק של החברה לישראל עומד על כ-28 מיליארד שקל. המניה עלתה ב-0.8% היום והשלימה ירידה של כ-15% מתחילת השנה ועלייה של 36% ב-12 חודשים אחרונים.

ל"גלובס" נודע כי עופר השקעות משאילה מניות בהיקף של כ-1.7% מההון, 130 אלף מניות. כלומר, המשאיל מעמיד לעופר השקעות מימון ולא מדובר במכירה של המניות אלא בהשאלה בלבד, כשבשלב מסויים בעתיד הגופים שיקבלו את המניות יחזירו אותן לחברת עופר השקעות במחיר השוק בזמן העיסקה (בסטייה מסויימת) ויקבלו את כספם.

מקורות בשוק מסרו ל"גלובס" כי החברה עושה את הפעולה בכדי לקבל מימון עבור השקעות נוספות. בעופר השקעות מחזיקה קבוצת אודי אנג'ל בכ-50% וקבוצת עידן עופר ב-50% הנוספים.

בתחילת יולי דיווחנו ב"גלובס" כי בנק לאומי מתכנן למכור כ-3%-4% ממניות חברה לישראל. מכירת המניות הצפויה תניב ללאומי רווח של 400-500 מיליון שקל, ותאפשר לו להציג רווח גבוה יותר מזה של בנק הפועלים גם בשנת 2011.

יו"ר לאומי הוא דוד ברודט והמנכ"ל הראשית היא גליה מאור. בתגובה נמסר מבנק לאומי כי "כרגע הנושא אינו על השולחן".

ברבעון הראשון של 2011 דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-184.5 מיליון שקל, בעיקר עקב הרעה בתוצאות צים. הכנסות החברה הסתכמו בקרוב ל-9 מיליארד ברבעון. ההחזקה המרכזית של החברה היא כיל, ובנוסף מחזיקה בשליטה בבזן ובצים. לחברה יש החזקות גם בטאואר ובחברת בטר פלייס. יו"ר החברה הוא אמיר אלשטיין ומנכ"ל החברה הוא ניר גלעד.

עידן עופר מחזיק באופן ישיר בכ-2.48% ממניות החברה לישראל ובאמצעות מילניום החזקות בעוד 47% מההון. בנק לאומי מחזיק בכ-17.8% מהון המניות.