פול סיימון: "הייתי רוצה להישאר יותר, מזג האוויר קיצי והאנשים ידידותיים"

כך אמר הערב (ד') הזמר האגדי פול סיימון במסיבת עיתונאים ■ "העבודה על המוזיקה והעיבודים נעשית יחד עם הלהקה כל הזמן, תוך כדי ההופעות, וזה שומר על עניין" ■ "לא הייתי רוצה להגיע למצב שכל הבעיות נפתרו, ואז אתה נותן את אותם ביצועים שוב ושוב"

"הרגע הגעתי משדה התעופה, אז עד כה - אין לי תלונות", אמר הערב (ד') פול סיימון לעשרות העיתונאים והצלמים שהתכנסו באולם הוועידות של מלון דן לקבל את פניו. "בפעם האחרונה שהייתי כאן, לפני 28 שנה, הייתי חולה מאוד, וכל הזמן נאלצתי להיטלטל בין הרופאים, שריססו לי כל מיני חומרים לגרון כדי שאוכל לשיר. הפעם אני מקווה ליהנות יותר, אבל הביקור בכותל נשאר זיכרון חזק אצלי".

כשנשאל מדוע בא לזמן קצר כל כך, ומדוע לא ביקר זמן כה רב בארץ, השיב סיימון כי "אין סיבה מיוחדת. אולי זה בגלל שממילא לא הרבתי לצאת למסעי הופעות בכל השנים הללו. הייתי רוצה להישאר יותר הפעם, מזג האוויר קיצי והאנשים ידידותיים, אבל עליי לנסוע לדרום אפריקה לחגיגות היובל לאלבום 'גרייסלנד'. טוב, גם שם האנשים ידידותיים, אבל חורף שם עכשיו".

"אני עדיין נהנה מאוד להופיע", הוסיף סיימון. "העבודה על המוזיקה והעיבודים נעשית יחד עם הלהקה כל הזמן, תוך כדי ההופעות, וזה שומר על עניין. לא הייתי רוצה להגיע למצב שכל הבעיות נפתרו, ואז אתה נותן את אותם ביצועים שוב ושוב. אני ארגיש שאני מחקה את עצמי. אבל אני יודע שיש לי מגבלת זמן. יום אחד אומר: 'זהו, נראה לי שגמרתי עם הופעות'".

כשהוזכרה הופעתו האחרונה של בוב דילן בארץ, והאכזבה מהיעדר המגע שלו עם הקהל, נשאל סיימון אם הוא מתעתד ליצור אינטראקציה עם הקהל. "אני נמצא מולם ויש קשר עין, כך שנוצר מגע, אבל הכול תלוי במקום ובאווירה. אני חושב שאחרי ההופעה תוכלו לדעת את התשובה לשאלה הזאת", השיב סיימון בדיפלומטיות, אבל המסר היה ברור: לא מדובר במופע בידור, אלא בקונצרט מוזיקה של מקצוען.

סיימון התייחס בביטול לשמועות על "קרע מקצועי" בינו לבין בוב דילן, לאחר שדילן כביכול לא הגיב לבקשה להשתתף באלבומו האחרון של סיימון. "אין לי מושג איך הסיפור צמח לכאלה ממדים", אמר. "אני מכיר את בוב 40 שנה. חשבתי שיהיה נחמד אם הוא ישיר את אחד הבתים בשיר הנושא של האלבום So Beautiful or So What, אבל עמדתי כבר לסיים את האלבום והוא היה בסיבוב הופעות במזרח אירופה, וזה לא יצא. זה כל הסיפור".

לבסוף נשאל סיימון על קולו הצלול עדיין, ואילו דברים הוא עושה כדי לשמר אותו. "זה בעיקר הדברים שאני לא עושה", השיב סיימון. "מעולם לא עישנתי, אז לא הייתי צריך להפסיק. אבל הפסקתי לשתות אלכוהול וקפאין, ולצרוך מוצרי חלב. כל אלה מזיקים לקול. חוץ מזה לעתים נדירות אני יוצא לארוחה או לשבת איפשהו אחרי הופעה, ואני משתדל לא לדבר הרבה. אני גם צריך הרבה שינה. בזמן סיבוב הופעות אני חייב עשר שעות שינה ביממה. זה אולי חלק מהסיבה לכך שאיני מופיע הרבה".