75 שחקני עבר ב-NFL תובעים את הליגה: "הסתירה מאתנו מידע רפואי"

בתביעה, שהוגשה לביהמ"ש העליון בלוס אנג'לס, נכתב: "ה-‏NFL‏ ידעה כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת על הסכנות שקיימות למוח של השחקנים בעקבות פגיעות ראש"

מלבד הגעה לפתרון סופי בנוגע לחידוש ההסכם הקיבוצי, עניין שאמור להיפתר ביומיים הקרובים, הנה משהו נוסף שיטריד את ראשי ה-‏NFL‏: קבוצה של 75 שחקני עבר בליגת הפוטבול הגישה תביעה ייצוגית נגד הליגה, בטענה כי היא ידעה במשך עשורים רבים על הסכנות הרפואיות הכרוכות בזעזועי-מוח הנפוצים במשחקים פוטבול, אך הסתירה מהם את המידע הזה.

בתביעה, שהוגשה לביהמ"ש העליון בלוס אנג'לס, נכתב: "ה-‏NFL‏ ידעה כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת על הסכנות שקיימות למוח של השחקנים בעקבות פגיעות ראש. אבל עד יוני 2010, הליגה הסתירה את המידע הזה ממאמנים, משחקנים ומהציבור". ה-‏NFL‏ הודיעה כי היא מכחישה בתוקף כל האשמות מהסוג הזה.

אגב, במחקר שערך לאחרונה כתב-עת אמריקני לרפואת ילדים, נמצא כי הפוטבול אחראי למרבית מקרי המוות שנרשמו בקרב ספורטאים בארצות הברית עד גיל 21, בין השנים 1980 ל-2009.

המחקר, שבחן 1,827 מקרי מוות של ספורטאים צעירים בקרב 22 ענפי ספורט שונים, מצא כי 138 שחקני פוטבול מתו בעקבות השתתפות בענף, כשעיקר התמותה מיוחסת לפציעות ראש וצוואר קשות שנגרמו במהלך משחקים‏‎.‎‏‏