מאקרו ארה"ב: עלייה במחירי הנדל"ן ובתביעות הראשוניות

מחירי הנדל"ן עלו ב-0.4% בחודש מאי ■ מדד האינדיקטורים המובילים עלה ב-0.3% ■ מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה איכזבו ועלו ל-418 אלף

לאחר תחילת המסחר בוול סטריט פורסמו מספר נתוני מאקרו שמשפיעים על המסחר ומושכים את המדדים למעלה: בין היתר מדד ה'פילי פד' ומדד מחירי הנדל"ן של איגוד ה-FHFA.

מדד ה'פילי פד' לחודש יולי, המצביע על הפעילות היצרנית באיזור פילדלפיה, עלה ב-3.3%, שיעור עלייה מפתיע לעומת צפי בשוק כי המדד יישאר ללא שינוי, לאחר שצנח ביוני ב-7.7%.

מדד האינדיקטורים המובילים לחודש יוני רשם, כצפוי, עלייה מתונה של 0.3% לאחר שבמאי נרשמה עלייה חדה יותר של 0.8%.

שוק הנדל"ן האמריקני גם כן מרכז עניין לאחר פרסום מדד מחירי הנדל"ן לחודש מאי של איגוד ה-FHFA. מדד זה עלה ב-0.4%, מדובר בעלייה השנייה ברציפות לאחר שבאפריל נרשמה עלייה של 0.2%, נתון שתוקן מ-0.8%.

עוד עולה ממדד ה-FHFA כי ב-12 החודשים האחרונים מחירי הנדל"ן נפלו ב-6.3% וב-19.6 מאז אפריל 2007.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה איכזבו את המשקיעים לפני תחילת המסחר. לשכת התעסוקה האמריקנית פירסמה כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-16 ליולי עלה ל-418 אלף תביעות לעומת 405 אלף השבוע הקודם. אנליסטים בשוק התאכזבו מהנתונים לאחר שממוצע התחזיות בשוק עמד על 411 אלף תביעות.

עם זאת, ממוצע התביעות הראשוניות בארבעת השבועות האחרונים נפל ב-2,750 ל-421,256. מספר התביעות המתמשכות נפל ב-50 אלף ל-3.7 מיליון.

מעסיקים רבים חוששים להעסיק עובדים חדשים בחודשיים האחרונים על רקע חוסר הוודאות בשווקים שנגרמה בעקבות כישלון השיחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים בבית המחוקקים בנושא העלאת תקרת החוב האמריקני. נזכיר כי ב-2 באוגוסט קופת המזומנים של הממשל האמריקני תתרוקן, עד אז הצדדים צריכים להגיע להסכם, במידה ולא יצליחו לעשות זאת, ארה"ב תיכנס לחלות פירעון.

"עדיין יש חוסר ודאות אצל המעסיקים לגבי החלמת הכלכלה האמריקנית", אמר שון אינקרמונה, כלכלן בכיר בחברת 4Cast בניו יורק. "נראה עדיין אין התקדמות גם בנושא התעסוקה".