הסטודנטים לפוליטיקאים: "הפסיקו להשתלט על ערי האוהלים"

התאחדות הסטודנטים כתבו לראשי הסיעות: "איננו מזוהים עם מפלגה זו או אחרת, המאבק שלנו איננו מאבק מפלגתי" ■ "מחירי הדיור בשכירות ובבעלות, המאמירים בקצב מסחרר" ■ הערב תתקיים צעדת מחאה ברחובות ת"א לכיוון אחד ממגדלי היוקרה בעיר, ככל הנראה מגדל G

התאחדות הסטודנטים הארצית פנתה היום (ה') לכלל ראשי סיעות הבית על מנת שאלו יורו לפעילים להפסיק את ניסיון ההשתלטות של הפעילים שלהם על ערי האוהלים של הסטודנטים ברחבי הארץ. בתוך כך, הסטודנטים ואנשי מאהל המחאה בתל אביב ממשיכים בפעילויות היזומות ויזמו עצדה הערב לאחד ממגדלי היוקרה בעיר, ככל הנראה מגדל G של חברת גינדי.

מההתאחדות נמסר כי פניות נשלחו לסגן השר יעקב ליצמן מיהדות התורה, לשר אהוד ברק ממפלגת עצמאות, לשר דניאל הרשוקביץ מהבית היהודי, לשר אלי ישי מש"ס, לשר אביגדור ליברמן מישראל ביתנו לחה"כ זאב אליקין מהליכוד, לחה"כ זהבה גלאון ממרצ, לחה"כ ג'מאל זחאלקה מבל"ד, לחה"כ חנא סוויד מחד"ש, לאחמד טיבי מתע"ל, ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני מקדימה ולחיליק בר ממפלגת העבודה.

במכתב כתבו הסטודנטים: "כידוע לך, בימים האחרונים עלה המאבק על הדיור מדרגה. במהלך השבוע האחרון, הוקמו מספר מאהלי מחאה של אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום: כיכר המורים בבאר שבע; מכללת ספיר; גן האם, חיפה; כיכר צה"ל, ירושלים; כיכר צה"ל, קריית שמונה; עפולה; ושדרות רוטשילד, תל אביב-יפו. אנו, המייצגים כ-300 אלף סטודנטיות וסטודנטים, נלחמים על הזכות שלנו לדיור ראוי במחיר שפוי. אנחנו שמחים על המעורבות של חברי הכנסת והמפלגות בהן הם חברים במאבק שלנו. הזכות לדיור היא אוניברסלית, ואנו מזמינים את כולם להיאבק עליה. יחד עם זאת, אנו נתקלים בניסיונות של פעילי מפלגות כאלו ואחרות לנסות להשתלט על נקודות המחאה ולצבוע אותן בצבעים מפלגתיים".

עפרי רביב סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "המאבק שלנו הוא איננו מאבק מפלגתי. מחירי הדיור בשכירות ובבעלות המאמירים בשנים האחרונות בקצב מסחרר, פוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו באופן זהה, ללא כל אבחנה בין העדפות ואמונות פוליטיות. משום כך, איננו מזוהים עם מפלגה זו או אחרת. כיוון שזהו עיקרון בסיסי וראשוני למאבק שלנו, אני קורא לך למנוע מפעילי המפלגה שבראשה אתה עומד, לנסות להשתלט על נקודות המחאה שלנו. זיהוי המאבק עם קבוצה מפלגתית כלשהי עשוי להפחית ולפגוע בהיקפו. פנייתנו נשלחה לכל סיעות הבית."

בנוסף, הזמינו חברי התאחדות הסטודנטים את כל חברי הכנסת וחברי מפלגתם לעצרת המחאה העתידה להתקיים בתל-אביב במוצאי השבת הקרובה, בשעה 21:30.

ממשיכים בפעולות המחאה ברחובות

כאמור, הפעילים ממשיכים ליזום פעולות מחאה: לאחר שהבוקר השתלטו מספר סטודנטים על אתר בנייה למשך מספר שעות, ולקראת ההפגנה ההמונית אותה הם מתכננים בכיכר הבימה במוצאי שבת, מתכננים הסטודנטים יחד עם אנשי האוהלים בשדרה לקיים תהלוכה ברחובות תל אביב.

לדברי הסטודנטים, בשעות הערב תצא צעדת לפידים מהמאהל אל אחד ממגדלי היוקרה שבעיר. ל"גלובס" נודע כי ככל הנראה מדובר במגדל היוקרה G של חברת גינדי החזקות הממוקם ברחוב השופטים פינת אבן גבירול.