כדאי להיפטר: 3 מניות טכנולוגיה שיקרסו עד שנת 2015

על פי האתר הפיננסי InvestorPlace, שלוש חברות גדולות ומוכרות ייאלצו להשתנות עד שנת 2015, "או שפשוט יתפוררו"

פעם היה קשה לעקוב, אבל כיום זה כבר בלתי אפשרי. לפינ עשור היו אלה HP ויאהו , שעמדו במרכז סקטור הטכנולוגיה. כיום, החברות הללו מנסות להתמודד עם החדשנות של האייפונים של אפל , מנוע החיפוש של גוגל , ושירותי הוידיאו של נטפליקס .

הדרך להתיישנות בסקטור הטכנולוגיה כיום היא מהירה יותר מתמיד. המשקיעים, האנליסטים והתקשורת מתאהבים בחברות, ובמהרה זונחים אותן לטובת אהובות אחרות. אז מי מענקיות הטכנולוגיה כיום עתידה להתפורר עד אמצע העשור הקרוב?

על פי האתר InvestorPlace, אלה 3 מניות שכדאי לשים לב אליהן:

GameStop

קמעונאית משחקי הוידיאו המובילה, מצליחה מאד השנה. מכירותיה זינקו בכמעט 10% ביחס לשנה שעברה, בהיקף כולל של מעל 2 מיליארד דולר. אולם, מתקרב היום בו עסקיה של GameStop פשוט יפסיקו להתקיים.

למרות שקונסולות משחק המבוססות על דיסקים, דוגמת ה-XBox של מיקרוסופט עדיין קיימות - הן מוחלפות מהר מאד במכשירי משחקים דוגמת האייפון של אפל, המאפשרות לצרכנים לרכוש משחקים באופן דיגיטלי. יצרניות משחקים דוגמת אלקטרוניק ארטס כבר הבינו את הטרנד, ומשקיעות המון בהסבת מוצריהם לדיגיטלים.

Seagate

יצרנית הכוננים הקשיחים Seagate, למרות שאיחדה כוחות עם חברת Western Digital, פשוט לא צפוייה לעמוד בגידול בשוק זכרונות הפלאש על חשבון הכוננים הקשיחים המסורתיים.

יצרניות דיסק-און-קי דוגמת Fusion-io, Intel, Micron ויצרניות נוספות, ממשיכות אט-אט לנגוס בנתח השוק של יצרניות הכוננים הקשיחים. וזאת, עוד מבלי שכתבנו מילה אחת על טרנד העננים, שאמור להחליף לחלוטין את צורך המשתמשים באחסון מידע בכוננים במחשב.

LinkedIn

הרשת החברתית-עסקית, למרות ההנפקה המוצלחת לפני חודשיים שהובילה לזינוק בערכה, עשוייה לסבול מהמחלה ממנה סבלה יאהו לפני עשור: מוות כואב מידי גוגל.

הרשת החברתית החדשה של גוגל - גוגל פלוס - עשוייה להוות, בעיקר בזכות הפונקציות החדשות בה המאפשרות פרטיות, והתקשרות לגורמים לפי קבוצות עניין, הצלחה ביצירת רשת המשרתת גם צרכים מקצועיים, כמו גם צרכים אישיים. זאת, ממש כפי שעשתה לינקדאין בזמנו.