"עסק חי"? ארקו מושכת הצעתה למימון ביניים לאגרקסקו

ההחלטה למשוך את ההצעה הינה בהמשך להחלטות בית המשפט המחוזי בתל אביב הדן בתיק הקפאת ההליכים של אגרקסקו ■ ההצעה למימון הביניים עמדה על 1.25 מיליון אירו

חברת ארקו החזקות שבשליטת אריה קוטלר משכה את ההצעה להעמדת מימון ביניים לחברת אגרקסקו בסך של 1.25 מיליון אירו, שנועדה להמשך הפעלתה כ"עסק חי", כך שמשיכת ההצעה הנ"ל שוב מעמידה את חברת היצוא החקלאית בסכנה קיומית.

ההחלטה למשוך את ההצעה הינה בהמשך להחלטות בית המשפט המחוזי בתל אביב הדן בתיק הקפאת ההליכים של אגרקסקו, אשר הנאמן שלה הוא עו"ד שלמה נס, שקיבל היום את הודעתה של ארקו.

מטעמו של נאמן אגרקסקו, ד"ר שלמה נס נמסר: "המימון של ארקו איננו רלבנטי בשלב זה, שכן בית המשפט לא אישר את קבלת המימון בהחלטה מלפני כשבועיים".

עם זאת צינה החברה שבשליטת קוטלר "אין באמור לעיל, כדי לפגוע בנכונות החברה לסייע לאגרקסקו בתקופת הקפאת ההליכים, אם וככל שתידרש, ובבחינת אפשרות החברה לפעול בשיתוף עם הנאמן לצורך גיבוש הצעת רכישה ותוכנית הבראה לאגרקסקו".

נציין כי אתמול החליטה השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בת"א להאריך את הליך הקפאת ההליכים של אגרקסקו בשבוע נוסף. בית המשפט קיבל את בקשת הנאמן, עו"ד שלמה נס, בעניין הוצאת חלק מהעובדים לחופשה ללא תשלום.

בהחלטתה קבעה אלשיך, כי הנזק עליו מלינים העובדים, אינו פועל יוצא של התנהלות הנאמן, אלא פועל יוצא של חדלות הפירעון המובהקת אליה הגיעה החברה, שחלק ממנה נובע ממבנה עסקים בלתי יעיל. לדבריה, החלופה האחרת היא מתן צו פירוק, שמשמעה הודעת פיטורין לאלתר לכל העובדים.

אלשיך הוסיפה כי "עם זאת, הובהר בנסיבות המקרה, לא תותר צבירת גירעון חדש במובן של נטילת התחייבויות, אשר אין בקופה כספים כדי לממנן, וזאת בלא להשתמש בכספים אשר קניינה של החברה לגביהם שנוי במחלוקת", הערה זו מהווה ככל הנראה את את הבסיס למשיכת הצעת מימון הביניים שנתנה ארקו .

בהתייחסה לזכות המגדלים על חלק מכספי החברה, ציינה אלשיך כי יש להחזיק בנפרד את הכספים אשר יש לגביהם מחלוקת, כמו גם לא לעשות בהם שימוש, אלא בהסכמה מפורשת של כל הצדדים העשויים להיפגע מכך.