אין בשורה: מחלוקת בממשלה על ההמלצות בשוק החלב

הפגישה בין נתניהו, שטייניץ ושמחון על יבוא מוצרי חלב הסתיימה ללא הכרעה ■ רה"מ מינה את מנכ"ל משרדו לגשר על הפערים בין האוצר לתמ"ת ■ עיקר הוויכוח: היקף היבוא של גבינות קשות

הערב (ה') הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התמ"ת שלום שמחון ומנכ"ל משרדו שרון קדמי, במסגרתה דנו באפשרות לייבא מוצרי חלב מחו"ל. במסגרת הפגישה הציגו שמחון וקדמי בפני נתניהו את דוח הממצאים שגיבשו וניסו לגבש על המחלוקות בין התמ"ת למשרד האוצר, אולם הפגישה הסתיימה לבסוף ללא הכרעה.

עיקר המחלוקת הייתה על היקף הייבוא, כאשר האוצר דורש לאפשר ייבוא נרחב של גבינות קשות, בעוד משרד התמ"ת ייבוא בהיקף מצומצם יותר של הגבינות. כיוון שלא הושגה הסכמה בין הצדדים, מונה אייל גבאי כמגשר בין הצדדים על ידי נתניהו.

בלשכתו של שמחון אומרים הערב, כי הדוח הסודי המצביע על הכשלים בין הספק לקמעונאי, הוצג לראש הממשלה "והתקבל בתדהמה". במשרד התמ"ת אמרו היום כי בתום הפגישה סוכם כי פרטים אודות הדוח לא יימסרו.

בפגישה השתתפה גם שרת החקלאות, אורית נוקד, והיא שבה על התנגדותה הנחרצת לתוכנית של משרדי האוצר והתמ"ת להוריד את מחיר המטרה לרפתנים, על החלב הגולמי.

"בור ענק בקשרי ספק-קמעונאי"

הפגישה המדוברת היא השנייה בשבוע האחרון, וזאת על רקע מחלוקת בין משרדי האוצר והתמ"ת על הדרך להוזלה מיידית של מוצרי החלב. בעוד שמחון ואנשי לשכתו התעקשו גם היום להפיץ אמירות עמומות על מה שהגדירו "בור ענק בקשרי ספק-קמעונאי", אמרו היום בצהריים גורמים המקורבים לנושא כי טרם הפגישה שוחח נתניהו עם בכיר במשרד האוצר ואמר לו כי יש בכוונתו להכריע לטובת האוצר בעניין הסוגיות השנויות במחלוקת.

"הרושם הוא שראש הממשלה מתכוון לקבל את עמדת האוצר, בניגוד להמלצת שמחון שמדברת על ייבוא מוגבל של מוצרים", אמר גורם המקורב לנושא. מלשכת שמחון לא נמסרה התייחסות לדברים. הגורם אמר עוד כי פסיקת נתניהו תוביל לייבוא של מוצרי חלב בהיקף נרחב הרבה יותר מזה שמציע משרד התמ"ת.

הרפתנים התכוונו לעתור הבוקר לבג"ץ, אך דחו את הגשת העתירה בימים אחדים, למען עדכונה ואיסוף חומר רלוונטי נוסף. בעתירתם, הם יבקשו צו על תנאי שיורה לשר האוצר, לשר התמ"ת ולראש הממשלה שלא לקדם כל מהלך בנוגע לייבוא מוצרי חלב או פגיעה במחיר המטרה ללא הידברות איתם.