טענה: העלאת תעריפי החשמל נעשתה שלא כדין

שניים מתוך חמשת חברי מליאת רשות החשמל טוענים שלא אישרו השתתפותם בישיבת המליאה בה הוחלט להעלות את תעריפי החשמל ■ לטענתם, בקבלת ההחלטה לאחר סיום הישיבה הופרו כללי המליאה

שניים מתוך חמשת חברי מליאת רשות החשמל טוענים כי לא אישרו את השתתפותם בישיבת המליאה לפני שבוע, שבסיומה הוחלט לפרסם לשימוע ציבורי הצעת החלטה להעלות את תעריפי החשמל ב-19.11%. השניים הם נציג משרד התשתיות הלאומיות, דורון אהרון, ונציג הציבור, רו"ח אופיר בוכניק. השניים לא השתתפו בישיבה, אולם דורון אהרון השתתף בשיחות ועידה טלפוניות שנערכו לאחר הישיבה ושבמהלכן אושר לפרסם את הצעת ההחלטה לשימוע.

ל"גלובס" נודע כי אהרון פנה לאחרונה ליו"ר הרשות אמנון שפירה, וציין כי לא אישר את השתתפותו בישיבה עצמה. במקביל שלח היום (ה') בוכניק מכתב לשפירה ובו ביקש לקבל בדחיפות חוות דעת של היועץ המשפטי של הרשות לאור טענתו כי בקבלת ההחלטה לאחר סיום הישיבה הופרו כללי המליאה.

במכתב קודם ששלח לשפירה מיד לאחר הישיבה טען בוכניק כי לא ניתנה לו הזדמנות "להעלות טיעוניי המקצועיים בפני המליאה", ומציין: "מעצם הגדרת תפקידי כנציג הציבור אינני יכול לעמוד מנגד ולראות כיצד מחירי החשמל עולים בשיעור כה חד בשעה שלא הייתה בחינה מעמיקה של הנוסחאות ותוצאותיהן ובזימון ישיבה מהיום למחר". שפירה כתב בתגובה לבוכניק כי השגותיו נדונו ברשות לפני הישיבה וכי לא ניתן היה לדחות את הישיבה עקב איום חברות דירוג האשראי להוריד את דירוג חובה של חברת החשמל.

חברי מליאה שכן השתתפו בישיבה אמרו ל"גלובס": "למרות אילוצים כאלה ואחרים מצאנו את הזמן להגיע למליאה לדיון דחוף שכונס, לאור חשיבות המקרה למשק. אין מקום לטענות מצד חבר מליאה שלא מצא לנכון לשנות תוכניות פרטיות".

דוברת רשות החשמל מסרה בתגובה: "איננו מגיבים על תכתובות פנימיות, ונקווה כי מי שבחר להדליף מכתבים פנימיים, עשה זאת אכן מטעמים ענייניים".