קריימר על אפל: מעלה מחיר היעד ב-100 ד'; "תזנק ב-30%"

מגיש התוכנית "Mad Money" ב-CNBC על אפל: "לאפל הון נזיל של 76 מיליארד דולר ושום חוב הנראה לעין" ■ משדרג את מחיר היעד של מניית אפל ל-500 דולר

ג'ים קריימר, גורו ההשקעות ומגיש התוכנית "Mad Money" ב-CNBC, שורי במיוחד על מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל : קריימר העלה את מחיר היעד למנייתה ל-500 דולר, מתחזית קודמת של 400 דולר בלבד, וסובר כי היא תיסחר במכפיל רווח של 11.5 בשנה הפיסקלית הקרובה. המלצתו של קריימר מהווה פרמיה של 29.1% על מחיר המניה העדכני של אפל.

כדי לגבות את המלצתו, השווה קריימר בין ההתנהלות הפיננסית של חברות ציבוריות להתנהלותן הפיננסית של ממשלות, דוגמת זו של ארה"ב: "בעוד הנהלות החברות עושות הכל כמו שצריך, המנהיגים בממשלות עושים יותר מדי דברים לא נכון".

קריימר השווה בין ממשלת ארה"ב, "הנמצאת בחובות עמוקים", לבין אפל "אשר מצידה, מחזיקה בהון נזיל של 76 מיליארד דולר ואין לה שום חוב נראה לעין". עוד טען קריימר כי "העובדה שאפל שומרת בצד מוזמנים היא ההחלטה נכונה".

"רבים חושבים שאפל היא חברה שמנוהלת בידי אדם אחד - סטיב ג'ובס", הוסיף קרמר. "אולם מאז שג'ובס נעדר מטעמים רפואיים, נוכחנו שאפל מנוהלת על ידי מספר מוחות גדולים, המובילים אותה לחדשנות מתמדת, המעניקה ללקוחות את מה שהם זקוקים לו".

לדברי קריימר, "אפל היא דוגמה מושלמת למדוע יש לשבח את הקפיטליזם. לרוע המזל, היא גורמת בושה למנהיגים בארה"ב, שכל שהם עושים הוא להתקוטט".

המלצתו של ג'ובס מגיעה לאחר שאפל דיווחה השבוע על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011 - הרבעון המוצלח בתולדותיה - תוך שהיא מכה את התחזיות בשוק: אפל הציגה זינוק של 125% ברווח הנקי, שעלה ל-7.31 מיליארד דולר או 7.79 דולר למניה. זאת, לעומת 3.25 מיליארד דולר, או 3.51 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. גם בשורת ההכנסות אפל לא מאכזבת. הכנסות החברה ברבעון המדובר עמדו על 28.57 מיליארד דולר לעומת 15.7 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, מדובר בזינוק של 82% בהכנסות. (דוחות אפל - לכתבה המלא)