שטייניץ: "רה"מ זיהה את בעיית הדיור כבר לפני שנתיים"

שר האוצר בראיון לערוץ 10: "השוק כבר מרגיש את הצעדים בהם נקטנו ויש התמתנות במחירי הדירות בחצי השנה האחרונה"

רגע לפני העצרת ההמונית בת"א במסגרת מחאת האוהלים, שר האוצר יובל שטייניץ הבטיח הערב (שבת) בראיון לערוץ 10 כי בתוך חודשים ספורים שוק הנדל"ן יחל להגיב לצעדי הממשלה, ומחירי הדירות יתחילו לרדת.

"השוק כבר מרגיש את הצעדים בהם נקטנו ויש התמתנות במחירי הדירות בחצי השנה האחרונה", אמר שטייניץ, תוך שהוא מציג תמונה הפוכה לחלוטין לנתוני הלמ"ס לפיהם מחירי הדירות עלו במשך יותר משנתיים ברציפות, מדי חודש בחודשו, וכי אין התמתנות בעליית המחירים. "הצעדים שכבר יצאו לדרך - יחד עם צעדים נוספים שנכריז עליהם בשבוע הקרוב - יובילו לכך שלקראת סוף השנה או תחילת 2012 נראה התחלה של ירידה במחירי הדירות".

אמש פורסם ב"גלובס" כי בשבוע הקרוב יציג רה"מ בנימין נתניהו צעדים חדשים לפתרון מצוקת הדיור, צעדים המכוונים ל-3 אוכלוסיות: זוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים. שטייניץ אישר זאת הערב בראיון לערוץ 10, אך סירב לומד באילו צעדים מדובר.

"יש פה מצוקת דיור אמיתית ורה"מ אבחן את חומרת המצב כבר לפני שנתיים והשיק רפורמות", הוסיף שטייניץ. "הרפורמות הללו יעברו עד סוף המושב הזה בכנסת. ייאמר לזכותו של רה"מ שהוא זיהה את הבעיה. היה ברור לנו שעלינו לפתוח את הביורוקרטיה".

כאשר נשאל מדוע הוא מתפאר ברפורמות ש"תקועות" בהליכי חקיקה כבר כשנתיים, ענה שר האוצר: הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל תעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית תוך שבועיים-שלושה. בנוסף יש עלייה של 50% בהתחלות הבנייה, ובנוסף השקנו צעדים מאוד מרחיקי לכת בתחום המיסוי שהכרזתי עליהם לפני חודש ואת החקיקה נסיים השבוע. כחלק מזה, אנו מעודדים אנשים למכור משרדים שיהפכו לדירות מגורים".

שטייניץ נשאל גם לסוגיית מחאת הרופאים, וקרא להם ללכת לבוררות עם משרד האוצר: "קיימנו מו"מ של 110 ימים והגענו לטיוטת הסכם עם הרופאים. שלשום הודיעה הסתדרות הרופאים שהיא חוזרת בה מההבנות ומההסכם שהושג. מדובר כאן בחיי אדם ואנחנו מסכימים שצריך לשפר את הרפואה. אבל אם יש מחלוקת אסור לנהל זאת על גב החולים. אם עכשיו הרופאים חוזרים בהם מטיוטת ההסכם, אני קורא להם להסכים לבוררות מוסכמת".