אגודת העיתונאים לנתניהו: "הצל את השידור הציבורי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור, צפוי להודיע מחר כי הוא מקבל את ההמלצה למנות את יוני בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל הרשות

הוועד המנהל של רשות השידור ייפגש הערב (א') וידון בבחירת סמנכ"ל משאבי אנוש חדש לרשות. ההערכה היא כי הוועד המנהל יבחר במנהל כוח-האדם של הרשות צבי צימרמן לתפקיד.

בתוך כך, אגודת העיתונאים בירושלים פנתה הבוקר לנתניהו ב"קריאה אחרונה להצלת השידור הציבורי". יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, כתב לראש הממשלה כי כבר "לפני חודש ביקשנו ממך להתעורר ולמצוא פתרון לרפורמה ברשות השידור, אך עד כה לא נעשה דבר".

לדברי זקן, "הממשלה כושלת במציאת המימון הראוי לרפורמה. אם לא ימצא המימון כעת, לא תהיה תקומה לרשות השידור. תוכנית הרפורמה והסכמיה יתפוררו, הערוץ הראשון ידרדר עוד יותר, והמעט המוצלח שנעשה בו ייעלם גם הוא. קול ישראל, הנמצא בתהליך מתמיד של קיצוץ וכרסום, יאבד במהירה את הטובים שבאנשיו, והשידור הציבורי ייעלם. כולי תקווה ואמונה שאין רצונך בכך, אך עד כה לא נעשה דבר למנוע את חיסולו".

באסיפה של אגודת העיתונאים בתל-אביב שנערכה ביום חמישי החליטו באי האסיפה כי האגודה תפנה לבג"ץ באשר למינויים האחרונים ברשות השידור.

האגודה העבירה "מכתב התראה" בסוף השבוע ללשכתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין; ויו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות, טנה שפניץ.

במכתבה דורשת אגודת העיתונאים כי ראש הממשלה יורה על הקפאת את מינוי יוני בן-מנחם למנכ"ל רשות השידור. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", נתניהו המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור, ייפגש מחר (ב') עם מליאת רשות השידור, שם הוא צפוי להודיע כי הוא מקבל את המלצת ועדת האיתור.

פגיעה ביועצת המשפטית?

במקביל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, שלח מכתב חמור ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ובו הוא מתריע בפניו כי "אין לבוא חשבון עם היועצת המשפטית אם בחרה להתריע בפני מקבלי ההחלטות ברשות על המצב המשפטי הנכון לטעמה, אף אם לא התבקשה לעשות כן".

הדברים באים בתגובה לתלונות חוזרות ונשנות מצד היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה מצקביץ', למשרד המשפטים, שבהן היא קבלה כי קיים "ניסיון לפגיעה בה ובמעמדה מאז שנבחרה מליאת הרשות החדשה".

"היועץ המשפטי לממשלה הנחה אותי", כותב ליכט, "לבחון את הדרכים העומדות לרשותנו, על מנת למנוע את המשך הפגיעה ביועצת המשפטית לרשות השידור".

ליכט הבהיר כי משרד המשפטים "רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע במעמדו של יועץ משפטי לרשות ציבורית, ודאי אם הדברים באים על רקע קיום חובותיו המקצועיות של היועץ המשפטי. פגיעה במעמדו של היועץ המשפטי לרשות השידור, עקיפתו ומידורו מתהליכי קבלת ההחלטות בוועד המנהל ובמליאה, חותרים תחת היכולת להבטיח כי רשות השידור מתנהלת כדין. לכן אין לקבל צעדים מסוג זה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בניגוד לגורמים אחרים, יו"ר הרשות אינו מנהל התכתבויות באמצעות התקשורת. היו"ר השיב במישרין למשנה ליועמ"ש, לשביעות-רצונו המלאה".