יואב בן אור מונה למנהל "עמיתים"; יחליף בתפקידו את יעל אנדורן

בן אור מונה לתפקיד לאחר שגבר על שני מתמודדים אחרים ■ עמיתים מנהל נכסים בהיקף של כ-160 מיליארד שקל, מהם כ-90 מיליארד שקל בכספים המנוהלים בשוק ההון

יואב בן אור מונה למנהל המיוחד של קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, וייכנס לתפקידו בתחילת אוגוסט במקום יעל אנדורן, המסיימת שתי כהונות מוצלחות מאוד, שבמהלכן הובילה את יצירת הגוף המאוחד הנקרא עמיתים. אנדורן צפויה להתמנות לתפקיד בכיר בשוק הפרטי.

בן אור מונה לתפקיד לאחר שגבר על שני מתמודדים סופיים שהומלצו לצדו על-ידי ועדת האיתור: לינדה בן שושן ואודי נחתומי. כך החליט בשבוע שעבר (ד') הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג.

בן אור, עד לפני כשנה המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, והאחראי על תחום החיסכון לטווח ארוך באגף (תחום הכולל בין היתר גם את קרנות הפנסיה הוותיקות), יהפוך עם מינויו למנהל הגוף המוסדי הגדול בישראל. עמיתים מנהל נכסים בהיקף של כ-160 מיליארד שקל, מהם כ-90 מיליארד שקל בכספים המנוהלים בשוק ההון. לעמיתים יותר מ-220 אלף גמלאים, 10,000 מעסיקים, וכ-160 אלף מבוטחים פעילים.

בן אור, 43, כיהן בשורת תפקידים באגף שוק ההון בין השנים 1999 ל-2010 ואף התמודד על תפקיד הממונה מול שריג. הוא נחשב למועמד ראוי ומוביל מתחילת המירוץ על התפקיד.

תפקיד המנהל המיוחד של קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, משמעותי מבחינת השוק לאור הכספים האדירים שהוא מנהל ובעיקר בשל תזרים קבוע של מיליארדי שקלים שהוא מפנה להשקעות בשוק ההון מדי שנה.

כמו כן, יחד עם הלאמת הקרנות ב-2003, התחייבה המדינה להשקיע בקרנות אלו לאורך שנים רבות סכום אדיר של כ-90-100 מיליארד שקל. לכן על המנהל המיוחד בקרנות לנהוג באחריות - משום שהוא חולש דה-פקטו במסגרת תפקידו על השימושים בכספי ציבור בהיקף נרחב. מנהל חטיבת ההשקעות בעמיתים הוא גיורא סרצ'נסקי.