אריסון העמידה ערבות - והריבית על אג"ח הקבוצה תרד

מידרוג העלתה את דירוג האג"ח של אריסון החזקות ברמה אחת ל-2 Aa, עם אופק יציב - ושרי לא תצטרך להגדיל את הריבית

החלפת חברת הדירוג השתלמה לשרי אריסון. אריסון החזקות, חברה פרטית בבעלות האחים שרי ומיקי אריסון, דיווחה היום כי חברת הדירוג מידרוג העלתה את דירוג איגרות החוב של החברה ברמה אחת, ל-2 Aa, עם אופק יציב. כתוצאה מכך תרד הריבית על האג"ח, שהונפקו למוסדיים בשנת 2007, מ-6.89% ל-4.9%, מהלך שיחסוך לאריסון הוצאות מימון בסך כ-25 מיליון שקל בשנה. היקף האג"ח שהנפיקה אריסון עומד על 1.5 מיליארד שקל לפירעון בשנים 2014-2018.

העלאת הדירוג התבצעה בזכות ערבות בהיקף של 500 מיליון שקל שהעמידו האחים אריסון לחברה. "בעקבות העמדת הערבות משתפר יחס המינוף מכ-40% לכ-29%, ואנו מעריכים כי בשנת 2011 יחול שיפור ביחס לשיעור של כ-27%", מציינים היום במידרוג. פרמטר נוסף שתמך בדירוג הוא אחזקתה של אריסון החזקות בגרעין השליטה בבנק הפועלים (20.2%) וכן ביתרות נזילות באריסון החזקות, המהוות כ-20% מהחוב הפיננסי נכון לסוף הרבעון הראשון. "הערבות תורמת לשיפור נזילות החברה, בדגש על הבטחת זמינותן של יתרות נזילות הולמות לאורך זמן, ובהתחשב בין השאר בעומס הפירעונות של החברה, בתלותה בנכס בודד לשירות התחייבויותיה ובמגבלות חלוקת דיבידנד החלות על בנק הפועלים", מסבירים במידרוג.

בתחילת השנה העבירה אריסון את דירוג איגרות החוב של החברות הפרטיות שלה, מ-P&S מעלות למתחרתה מידרוג. הדירוג של מידרוג היה גבוה מהדירוג שהעניקה מעלות, שעמד על A. למרות שהחברה דחתה את הטענות, ההערכות הן כי הרקע להעברת הדירוג אל מידרוג היה הורדת דירוג שבוצעה על-ידי מעלות ביוני 2009. מובן שבקבוצת אריסון לא היו שבעי רצון מהעניין, ואף בחנו רישום למסחר של האג"ח, מה שהיה מביא להורדת הריבית. במקביל להורדת הדירוג החלה הקבוצה לעבוד גם עם מידרוג, והעבירה אליה את דירוג הנפקות האג"ח של החברה. בשלב השני החליטו לאחד את כל הדירוגים של החברות הפרטיות בחברה אחת - מידרוג, ולא לפצל בין חברות הדירוג.