חיים שני: "לא להציב תקרה לשכר הדירה, זה ייצור שוק שחור"

מנכ"ל האוצר בראיון לגלי צה"ל: "אין פתרונות קסם בהכנסת דירות חדשות לשוק. כבר היום רואים האטה משמעותית בשוק. יש ירידה בכמות העסקאות. יש סיכוי שנראה גם ירידה במחירים"

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, כי "הבעיה כיום היא שיש שילוב של נושאים שמייצגים בעיות אמיתיות אבל הדרכים להתמודד איתן הם מאוד מאוד מסובכות. הכלכלה בסך הכל פורחת בין השאר בגלל צעדים שננקטו מאז תחילת המשבר על ידי האוצר ובנק ישראל וביניהם גם ירידת ריבית חדה. אנחנו יודעים בוודאות שהורדת הריבית תרמה לעלייה החדה במחירי הדירות".

- הקרקע בישראל יקרה ברמות בלתי סבירות, זה לא רק הריבית.

"זה נכון אבל זה תמיד היה כך. העלייה המשמעותית באה בגלל קפיצה אדירה בביקושים והשוק בארץ לא יודע להגיב מהר בצד ההיצע בגלל הביורוקרטיה המטורפת. יש כאן עסק מסובך".

- מקובל עליך שהכנסת תטיל סף תקרה על שכר דירה חודשי?

"אני מאוד מקווה שלא נגיע למהלכי פיקוח מהסוג הזה. אני לא רואה איך אפשר לאכוף את זה".

- אבל אנשים זקוקים לפתרון עכשיו.

"נסיון מלאכותי לנהל את השוק עלול ליצור שוק שחור. התערבות ממשלתית תפגע בשוק לטווח הארוך. כולנו באותו עולם, אנחנו מכירים ומבינים את המצוקות של כולם. אנחנו מכוונים לפתרונות שיחזיקו בטווח הארוך".

"אין פתרונות קסם בהכנסת דירות חדשות לשוק. כבר היום רואים האטה משמעותית בשוק. יש ירידה בכמות העסקאות. יש סיכוי שנראה גם ירידה במחירים".

- זה לא עוזר לאלה שאין להם 3,000-4,000 שקל לשלם שכר דירה בחודש.

"זה נכון. אבל אם המחירים יירדו יש סיכוי שזה ישפיע גם על מחירי השכירות. אני לא רוצה להשלות אף אחד. הפתרון היחידי האמיתי הוא להאיץ את שחרור הקרקעות וגם את הזמן שלוקח להקים בניינים".

"יש הרבה מאוד אי הבנה לגבי הפעילות שלנו. אנחנו לא אנטי חברתיים, אנחנו חושבים על כולם", סיים שני.