מניית היום: מזנקת ב-6% לקראת תחילת המסחר בנאסד"ק

כל תעודת ADR של ביוליין תייצג 10 מניות רגילות של החברה ■ ה-ADR ייסחרו בנאסד"ק תחת הסמל של החברה בת"א - BLRX

מניית חברת הביומד ביוליין רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בת"א הבוקר. זאת, לקראת תחילת המסחר במניה בנאסד"ק היום, באמצעות ADR. כל תעודת ADR תייצג 10 מניות רגילות של החברה. ה-ADR ייסחרו בנאסד"ק תחת הסמל של החברה בת"א - BLRX.

בתחילת החודש הודיעה ביוליין ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקנית, כי היא מושכת את התשקיף להנפקה של 35 מיליון דולר שתכננה לבצע בנאסד"ק. ביוליין הגישה את התשקיף בספטמבר שעבר וחתמי ההנפקה היו אמורים להיות JMP ואופנהיימר.

משיכת התשקיף באה במסגרת מהלך הרישום למסחר בארה"ב באמצעות ADR, איגרת אשר עוקבת אחר מניית החברה בתל אביב. איגרת כזו מאפשרת למשקיעים בארה"ב לרכוש מניות ביוליין בלי הנפקה וכמעט ללא שינוי באופן הדיווח הנוכחי לבורסה.

"את תהליך הרישום לנאסד"ק התחלנו לפני כשנה", אמר ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים של החברה, פיל סרליין. "כתיבת התשקיף ארכה שישה חודשים. לאחר מכן, כל עוד הייתה אי וודאות סביב המתרחש בחברת סייפרס, שבסופו של דבר נרכשה והחזירה לנו את המוצר שלנו לסכיזופרניה, הובילה למחשבה שהמצב לא שקוף וודאי מספיק להנפקה. כעת, כשהמצב עם סייפרס התבהר, אין זו כבר תקופה טובה להנפקות, ובמקביל עלה הרעיון של רישום ADR". הוא מוסיף כי העובדה שהתשקיף עדיין תקף, מאפשרת לחברה לרשום את ה-ADR ברשימה השניה של נאסד"ק (nasdaq capital market) ולא בבורסה שמעבר לדלפק.

"היה חשוב לנו שהרישום יהיה רק בבורסה הראשית", אמרה כנרת סוויצקי, מנכ"ל החברה. "מבחינתנו המטרה של ההנפקה היא לא רק הגיוס אלא גם החשיפה. המודל שלנו הוא חיפוש פרטנר למוצרים שלנו לפני כניסה לשוק, ולכן אנחנו צריכים את החשיפה ודווקא בבורסה מובילה". כמו כן, ישנן קרנות נאמנות שאסור להן להשקיע בחברות הנסחרות מעבר לדלפק. חובות הדיווח של החברה אחרי הנפקת ה-ADR יהיו רק מעט יותר מחמירות.

"נצטרף להגיש דו"ח שנתי ודו"חות מידיים בארה"ב", אומר סרליין. "לי יש ניסיון כעובד של ה-SEC במשך שנים, כך שלא נצטרך יועצים".