מקאן ובאומן לא יתמודדו על תקציב הפרסום של מפעל הפיס

על-פי הערכות, בבאומן-בר-ריבנאי ובמקאן-אריקסון החליטו לוותר עקב ההשקעות הגדולות הכרוכות בהשתתפות במכרז ■ היקף התקציב של מפעל הפיס עומד על 40 מיליון שקל

שניים מתוך משרדי הפרסום הגדולים בישראל בחרו שלא להתמודד על תקציב הפרסום של מפעל הפיס: ל"גלובס" נודע כי משרדי הפרסום מקאן-אריקסון ובאומן-בר-ריבנאי לא ייקחו חלק במכרז, שהיקפו הכספי עומד על כ-40 מיליון שקל.

בבאומן ובמקאן מסרבים להתייחס לסיבות שגרמו להם להחליט שלא להתמודד במכרז. גורמים בענף מעריכים כי מה שהכריע את הכף הן ההשקעות הגדולות (כספיות וניהוליות) שנדרשות לצורך הכנת המכרז, וההערכות במשרדים כי הסיכוי לזכייה אינו גבוה.

כעת, המשרדים הנוספים שיכולים לקחת חלק במכרז הם שלמור-אבנון-עמיחי, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO, ראובני-פרידן וגלר-נסיס. יהושע TBWA וגליקמן-נטלר-סמסונוב מנועים מלקחת חלק במכרז בשל ניגודי אינטרסים.

גיתם ואדלר מטפלים בתקציב

כפי שנחשף ב"גלובס", מפעל הפיס פנה בימים האחרונים למספר משרדי פרסום והזמין אותם להתמודד על התקציב. בפועל יכולים להשתתף במכרז רק משרדי פרסום גדולים.

תנאי הסף קובעים כי במכרז יוכל לקחת חלק רק משרד שהיקף הפעילות האמיתית שלו (לא על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום) עומד על 12 מיליון שקל. עוד נדרש המשרד להציג לפחות לקוח אחד בהיקף של 2 מיליון שקל, שבו הוא טיפל לפחות שנתיים מבין 3 השנים האחרונות.

בחירת הזוכה במכרז תיעשה על-פי פרמטרים איכותיים ומסחריים, כשהדגש הוא דווקא על הפרמטרים האיכותיים שיהוו 85% מהציון הכולל. ההצעה המסחרית תהווה רק 15% מהשקלול הכולל. המשמעות היא שאנשי מפעל הפיס מותירים בידם הרבה חופש בחירה בנוגע לזהות הזוכים.

בשלב הראשון תיבחן העמידה של המשרדים בתנאי הסף. השלב השני יורכב משני מרכיבים - 65% מהניקוד בשלב זה יינתנו לאלמנטים שקשה יחסית למדוד בצורה אובייקטיבית: בחינת הקריאטיביות של המשרד, אנשיו, לקוחותיו, יכולות אסטרטגיות והתרשמות אנשי מפעל הפיס מהמשרד; 35% נוספים יהיו על פתרונות אסטרטגיים וקריאטיביים שיינתנו על-פי בריף.

תקציב הפרסום של מפעל הפיס עורר בעבר לא מעט הדים תקשורתיים וחילופי משרדים. במכרז הפרסום האחרון, בשנת 2006, זכו בתקציב גיתם ואדלר, והם מטפלים בו מאז.