לאחר הבקשה להסדר חוב: מעלות מורידה דירוג דלק נדל"ן

S&P מעלות מורידה מורידה דירוג האשראי של דלק נדל"ן ל-"ilCC" מ-"ilCCC" ■ "צופים חדלות פירעון תוך זמן קצר; דלק לא תוכל לעמוד בתשלום האג"ח בספטמבר ממקורותיה העצמיים"

מהשלכות הסדר החוב: חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה הערב (ב') כי היא מורידה את דירוג האשראי של חברת דלק נדל"ן ל-"ilCC" מדירוג קודם של "ilCCC", ומכניסה אותו למעקב עם השלכות שליליות.

"אנו צופים אירוע של חדלות פירעון בטווח הזמן הקצר", הסבירו את הורדת הדירוג כלכלני מעלות. "לאור הערכתנו כי החברה לא תוכל לעמוד בתשלום האג"ח הקרוב בספטמבר ממקורותיה העצמיים".

בנוסף, הודיעה מעלות כי היא מורידה את דירוג אג"ח החברה סדרה א' לדירוג "ilCCC" מדירוג קודם של "ilB".

"הורדת הדירוג של דלק נדל"ן משקפת את הערכתנו שללא הזרמת כספים חיצוניים לחברה, החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה... בעיית הנזילות הצפויה נובעת מהבנתנו כי לחברה אין מקורות נוכחיים לתשלום חלות האג"ח, כפי שמתבטא בהודעת החברה מהיום", מסבירים במעלות.

עוד מזהירים כי במעלות כי דירוג דלק נדל"ן יירד ל-D, במידה והחברה לא תעמוד באי אילו מהתחייבויותיה בזמן. "הדירוג הנוכחי צפוי להישאר בעינו גם אם החברה תצליח לגייס מקורות לתשלום האג"ח הקרוב בספטמבר, אך רמת הוודאות של התשלומים הבאים עדיין תישאר לוטה בערפל".

נזכיר שהבוקר פורסם כי דלק נדל"ן מבקשת דחיית חוב של אג"ח כ"ה ב-5 חודשים לינואר 2012, זאת כאשר החברה אמורה לשלם עוד כחודשיים, בספטמבר, סך של כ-306 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. (להצעה המלאה להסדר החוב)

אם מחזיקי האג"ח אכן יסכימו לכך, הם צפויים לקבל פיצוי בדמות תוספת בריבית, וכן הודעה בדבר תמיכה נוספת של תשובה בחברה, כאקט שאמור לשדר הבעת אמון שלו בדלק נדל"ן. תשובה מסכים לדחות תשלומים בהיקף של כ-80 מיליון שקל, המגיעים לו אישית מהחברה.