העוזרים הפרלמנטריים בכנסת מתגייסים למחאת האוהלים

היום יתכנסו העוזרים הפרלמנטריים בכנסת לכינוס ראשון כדי לדון כיצד ביכולתם לקדם פתרונות למצוקה באמצעות חקיקה מתאימה

העוזרים הפרלמנטריים מתגייסים למאבק במחירי הדיור: היום צפויים להתכנס עוזרי חברי הכנסת במשכן על מנת להביע תמיכה במאבק במשבר הדיור ויוקר המחיה ובניסיון לקדם מתוקף עבודתם פתרון לנושא. ראש מטה המאבק של העוזרים הפרלמנטריים, אורן לביא המשמש עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אבי דיכטר, הביע תקווה שאינטרסים מפלגתיים יישארו מחוץ לתמונה ולא וכי למחאה בכנסת יצטרפו עוזרים מכל סיעות הבית.

"לכולנו אותו אינטרס", אמר לביא. "זה הזמן שלנו להשתמש ביתרון היחסי שלנו ההשפעה מבפנים", הוסיף לביא. "המאבק של כולנו, חוצה מפלגות, אנשי מעמד הביניים".

ההחלטה להקים מטה מאבק בכנסת נבעה מתוקף מצוקתו האישית של לביא, שמאפיינת רבים מהעוזרים הפרלמנטריים בכנסת. "למרות שאשתי ואני אקדמאים שעובדים במשרה מלאה פלוס, אנו זקוקים לעזרתם האינטנסיבית של הורינו על מנת לסיים את החודש בצורה כלכלית מאוזנת", הוא מספר, "המצב הכלכלי במדינת ישראל הוא בלתי נסבל. הנטל הכלכלי על הזוגות הצעירים הוא כבד. המשכנתאות, השכירויות, מחירי גני הילדים, המיסוי ומחיר סל המזון הבסיסי איבדו כל פרופורציה הגיונית", הוא אומר.

בשבוע האחרון נפגש לביא עם מומחים שעוסקים בתחום הנדל"ן, המיסוי והמשפטים במדינת ישראל ודבריו, גיבש תכנית עבודה שכוללת חקיקה מתאימה בתחום.

במכתב שהופץ בין העוזרים הפרלמנטריים בכנסת כתב לביא כי "לאורך השבועיים האחרונים רובנו אם לא כולנו ראינו את המאבק (ששייך גם לנו) מהצד. כולנו יודעים, שדווקא אנחנו מסמלים יותר מכל את התסכול ההולך וגובר של מעמד הביניים. אנחנו אקדמאיים, בעלי משרה מכובדת, שעות עבודה לא נורמאליות וחדורי מוטיבציה להצלחה ועדיין, מצבנו לא שונה מיושבי המאהל בת"א, ב"ש, קריית שמונה, חיפה, חולון ושאר מקומות. אזרחי המדינה מתעוררים אט אט מהמטריקס בו חיו הגיע הזמן שגם אנחנו. נקדים ונאמר שזהו נושא חוצה מפלגות, כי הרי כולנו, נמצאים באותה סירה, כבדה ומקרטעת".