כמה באמת שווה אוהד בעמוד של מותג ברשת חברתית?

מחקר חדש מראה כי החשיבות האמיתית היא דווקא מספר החברים ברשת שיש לאותו אוהד

כבר הרבה זמן שמותגים בפייסבוק שואלים את עצמם כמה שווה אוהד בעמוד שלהם ברשת החברתית. תשובה ברורה אין לכך, אך מחקר חדש של חברת קומסקור ופייסבוק מצביע על כך שהתשובה טמונה בכמות החברים שיש לאותו אוהד.

המחקר בחן את התנהלות האוהדים של 3 מותגים גדולים: רשת בתי-הקפה סטארבאקס, מנוע החיפוש בינג וחברת התעופה Southwest. מהמחקר עלה כי בעוד שלסטארבאקס יש 23 מיליון אוהדים בפייסבוק, מספר החברים של האוהדים מגיע ל-670 מיליון גולשים.

במילים אחרות, עבור המותגים בפייסבוק חבוי פוטנציאל רציני של גולשים מעבר לאלה שעוקבים אחריהם ישירות.

בעת שלמשתמש ממוצע בפייסבוק יש 130 חברים, טוענים בקומסקור כי המותגים צריכים להשקיע יותר בפוסטים מעניינים, שהאוהדים שלהם ירצו לשתף, להגיב או לעשות "לייק" - וכך הם יופצו גם לחברים של האוהדים.

המחקר גם בדק כיצד הגולש הממוצע מעביר את הזמן בפייסבוק, ולפי הממצאים, 27% מהזמן הוא מבלה בקריאת פוסטים בזרם החדשות שלו. ביתר הזמן הוא עוקב אחר פרופילים (21% מהזמן), תמונות (17%), אפליקציות ומשחקים (10%) ודברים אחרים (25%).

המשמעות של הממצאים היא כי המקום שבו נבנית מערכת היחסים וה-Engagment בין הגולשים למותגים היא בזרם החדשות (News Feed) - ופחות בעמוד המותג עצמו. לכן, מותגים צריכים לפרסם פוסטים מדי יום במטרה להגיע לכמות גבוהה של לייקים, תגובות ושיתופים, שיביאו לחשיפה גבוהה יותר של הפוסטים בקרב האוהדים והחברים של האוהדים.