מעלים הילוך: אגוארו מצטרף למנצ'סטר סיטי עבור 37 מיליון ליש"ט

הקבוצה שבבעלות זרוע ההשקעות של אבו-דאבי הביאה מאתלטיקו מדריד את החלוץ הארגנטיני, בעסקה היקרה ביותר בתולדות המועדון ובשוק ההעברות הנוכחי

אחרי קיץ רגוע בסטנדרטים שלה, שבו לא נחת במועדון אף שם גדול, משלימה מנצ'סטר סיטי את החתמתו של סרחיו אגוארו. הקבוצה האנגלית, שנמצאת בבעלות ADUG, זרוע ההשקעות של משפחת המלוכה של אבו-דאבי, תשלם עבור החלוץ, לפי פרסומים בתקשורת האנגלית, 37 מיליון ליש"ט. הסכום יעבור לקבוצתו הקודמת של הארגנטיני - אתלטיקו מדריד הספרדית, במדיה כבש 102 שערים ב-234 משחקים בכל המפעלים.

הלילה (ד') צייץ אגוארו בטוויטר שלו, לאחר שנחת בבוקר במנצ'סטר לבדיקות רפואיות ועבר אותן בהצלחה, "אני כבר שחקן של סיטי. מאד שמח להיות בעיר ובמועדון הזה. תודה לכולם על קבלת הפנים!". הודעה רשמית על השלמת העסקה טרם התקבלה ממנצ'סטר סיטי.

עם העברת אגוארו, הסיטי משלימה את הרכש היקר ביותר שלה בעידן ADUG, כמו גם בכל ההיסטוריה שלה. תואר שעד כה היה שמור לרוביניו, שהצטרף למועדון בספטמבר 2008 עבור 32.5 מיליון ליש"ט בהעברה מריאל מדריד, באותו יום רגע לפני סגירת חלון ההעברות שבו גם השתלטה ADUG על מנצ'סטר סיטי.

אגוארו, 23, הפך לשחקן הרכש השלישי שמצטרף הקיץ לסיטי. קדמו לו גאל קלישי, שהגיע מארסנל, וסטפן סאביץ' (פרטיזן בלגרד).

מאז רכשו אנשי אבו-דאבי את מנצ'סטר סיטי בקיץ 2008, הם בזבזו מאות מיליונים כדי להביא אותה אל צמרת הפרמיירליג האנגלית. הם השקיעו כ-550 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים למועדון. מנגד, הם מכרו שחקנים עבור סכום כולל של כ-115 מיליון בלבד. ההתקדמות המקצועית המשמעותית של הסיטי הגיעה בעונה החולפת, שבה זכתה בגביע האנגלי וסיימה את הליגה במקום השלישי, שיבטיח לה השתתפות בצ'מפיונס ליג בעונה הקרובה.

בעקבות המעבר לסיטי, בשווי כאמור של 37 מיליון ליש"ט (כ-41.7 מיליון אירו), אגוארו הפך לשחקן הרכש הכי יקר בכדורגל העולמי בחלון ההעברות הנוכחי. במקום השני פאביו קונטראו, שעבר מבנפיקה ליסבון לריאל מדריד עבור 30 מיליון אירו, ובמקום השלישי אלכסיס סאנצ'ז (מאודינזה לברצלונה בתמורה ל-24 מיליון אירו).