אושר לקריאה ראשונה: מערך ה-DTT יגדל ל-18 ערוצים

זאת בתוך שנה וחצי ■ כיום מונה הטלוויזיה הדיגיטלית 5 ערוצים בלבד: 1, 2, 10, 33 ו-99

מערך הטלוויזיה הדיגיטלית "עידן+" עומד לגדול בתוך שנה וחצי לחבילה של 18 ערוצים - כך לפי הצעת חוק שאושרה היום לקריאה ראשונה בכנסת.

כיום מונה מערך הטלוויזיה הדיגיטלית (ה-DTT‎‏) - המאפשר רכישת ממיר DTT‎‏ בעלות חד-פעמית של עד כ-500 שקל - 5 ערוצים בלבד.

כפי שפורסם ב"גלובס", החוק למעשה "מוליד" סוג חדש של ערוצים, והוא מה שמכונה "ערוצי נושא" - ערוצי נישה, שיתפרנסו מפרסומות. מדובר בחוק מלשכת משרד התקשורת בראשות השר משה כחלון.

ערוצים אלה יצטרפו לערוצים הקיימים - 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת - לכל ערוץ מסחרי חדש שיעלה במסגרת המעבר לרישיונות, ולערוצים הייעודיים, ובהם ערוץ 9, ערוץ 24, וערוץ החדשות הייעודי, אם יקום.

כמו כן, יעלו על הפלטפורמה ערוץ ה-HD של רשות השידור - אם תרצה בכך, וכל ערוץ HD נוסף שמי מהערוצים על "עידן+" יבקש להעלות. כמו כן, יעלה ערוץ שישדר את כל תחנות הרדיו.

החוק גם שינה את עמדת האוצר והתקשורת כלפי ערוץ 23 של החינוכית - וקובע כי הערוץ יוכל לעלות על הפלטפורמה החינמית, רק אם יתחייב למכסה של 51% משידוריו שתוקדש לילדים ולנוער, תחת פיקוח שר החינוך. הדרישה המקורית הייתה להתחייבות של 90%.

תשלום חד-פעמי

בראשית השנה כובה סופית מערך השידורים האנלוגי בישראל. כיום, צופים המבקשים לצפות בטלוויזיה, מחויבים בחיבור לכבלים או ללוויין או ברכישת ממיר DTT, בעלות חד-פעמית של עד כ-500 שקל. האוצר גם מסבסד את רכישת הממיר לציבור שעומד בקריטריונים מסוימים.

בניגוד לחיבור לכבלים וללוויין, אין צורך בדמי מנוי חודשיים. מהלך ההרחבה עשוי להביא להתנגדות מצד הוט ו-yes בשלב הוועדות.

גם זכייניות הטלוויזיה המסחרית צפויות להתנגד ל"ערוצי נושא" - ערוץ טלוויזיה, שלפי החוק 75% לפחות משעות השידור בו יוקדשו לנושא אחד, וששידוריו בנושא משודרים במהלך 90% לפחות משעות צפיית השיא.

שרי האוצר והתקשורת יקבעו רשימה של נושאים מוגדרים, ובהם ערוצי ספורט או ילדים, למשל.