בתיה"ח מהפריפריה תומכים בהסכם המקורי עם הרופאים

חיזוק מפתיע לאוצר: מנהלי בתי חולים וראשי ועדי רופאים מהפריפריה כתבו לנתניהו - "אין להסיט את תשומת הלב הציבורית מנחיצותו של הסכם זה, החשיבה החברתית שמגולמת בו והצורך החיוני בחתימתו"

מזה מספר ימים טוענים במשרד האוצר כי טיוטת ההסכם שגובשה עם ההסתדרות הרפואית לפני כשבוע מיטיבה מאוד עם הפריפריה, ועל כן מנהלי בתי החולים במרכז התסיסו לכאורה נגד ההסכם והביאו את ההסתדרות הרפואית לסגת מכוונתה לחתום עליו. היום (ה') הטענה הזאת מקבלת חיזוק מצד מנהלי בתי חולים וראשי ועדי רופאים מהפריפריה, שכותבים לראש הממשלה בנימין נתניהו: "עם פרסום המתווה החלקי של ההסכם שגיבשה ההסתדרות הרפואית, התברר כי יש בהסכם זה ברכה רבה לרפואה בפריפריה".

במכתב הזה נאמר בין היתר: "אין להסיט את תשומת הלב הציבורית מנחיצותו של הסכם זה, החשיבה החברתית שמגולמת בו והצורך החיוני בחתימתו, ולשם כך אנו מבקשים את התערבתך המיידית בכדי לגשר על הפער בין ההסתדרות הרפואית לאוצר". על המכתב הזה חתומים מנהלי בתי חולים וראשי הרופאים בביה"ח ברזילי שבאשקלון, פוריה בטבריה, סורוקה בבאר שבע, זיו (צפת), בי"ח גליל מערבי (נהריה), הלל יפה (חדרה), העמק (עפולה) ומזרע (עכו). אלה מזכירים כי מתווה ההסכם כולל מאות תקנים לפריפריה, תוספות שכר מיוחדות לרופאים בפריפריה ומענקים של 250-500 אלף שקל לרופאים שיעברו לפריפריה כדי להתמחות במקצועות שבמחסור.

אבל מה שבעיקר מעניין הוא ששניים מראשי הרופאים שחתומים עליו הם סגניו של יו"ר ההסתדרות הרפואית: ד"ר נמרוד רחמימוב (נהריה) וד"ר ישראל אייליג (סורוקה). שניהם ישבו השבוע במסיבת העיתונאים של הארגון, בה הודיע היו"ר, ד"ר ליאוניד אידלמן, כי הוא פותח בשביתת רעב ויוצא לצעדת מחאה לירושלים. על פי הערכות, החתימה של שני הבכירים האלה על המכתב נועדה לאותת לרה"מ בנימין נתניהו כי ההסתדרות הרפואית מעוניינת במתווה הקיים בצמוד למספר תיקונים ושיפורים, אולם היא חוששת מהאינטרסים של אותם גורמים הפועלים לכאורה כנגד ההסכם. כך הם מסיימים את המכתב: "צריך להמשיך ולשפר את תנאי הרופאים בכל הארץ כולל במרכז - אך הפעם לא על חשבונה של הפריפריה". כפי הנראה, האחרונים רוצים למנוע סיטואציה שבה ההסכם הסופי שייחתם יעניק תוספות שכר ותקנים שיטיבו בסופו של דבר עם המרכז.

בתוך כך, מאות רופאים קיימו היום עצרת מחאה שהתקיימה בחצר של בית החולים מאיר בכפר סבא. אל המקום הגיעו גם מספר חולים ובני משפחה של חולים שהביעו הזדהות עם המאבק. מלכה בכר, מתנדבת במחלקה האורתופדית, אמרה ל"גלובס": "לשרים בלי תיק הממשלה יודעת לתת תקנים, אבל מה עם הרופאים. שיבואו לפה לעשות תורנויות כדי להבין איך רופאים וחולים סובלים ביחד".