עוזי לנדאו: "להקפיא מחיר הדלק לחודשים הקרובים"

לנדאו בישיבת הממשלה: "אי אפשר להשית על הציבור מסים מעבר לכח הסיבולת. עלינו להודיע מיידית שמחירו של הדלק לא עולה ושהממשלה סופגת את העלויות, לפחות בחודשים הקרובים"

מעמד הביניים בדרך להישג נוסף? שר התשתיות עוזי לנדאו הודיע היום (א') כי פנה לרה"מ בנימין נתניהו בבקשה להקפיא את מחיר הדלק לחודשים הקרובים. זאת, על רקע המחאה החברתית המחריפה והפגנת ה-150 אלף אמש בערי ישראל. היום אמורים מחירי הדלק לזנק ב-30 אגורות לליטר בנזין.

"מחירי הדלק עומדים לעלות אלא אם יינקט צעד שישמור על יציבות המחירים", אמר היום לנדאו בפתח ישיבת הממשלה. "המסים שמטיל האוצר מהווים יותר מ-50% ממחירו של ליטר בנזין לצרכן. הדרך לשמור על רמה סבירה של מחירי הדלק היא הורדה במיסים שמטיל האוצר - הבלו והמע"מ".

לנדאו מציין כי פנה לנתניהו "כבר לפני מספר חודשים" במטרה להפחית את המסים, אך לא נענה.

"רחשי הלב של הציבור אמיתיים", הוסיף לנדאו. "אי אפשר להשית על הציבור מסים מעבר לכח הסיבולת. עלינו להודיע מיידית שמחירו של הדלק לא עולה ושהממשלה סופגת את העלויות, לפחות בחודשים הקרובים".

בנושא מרווח השיווק, שביטולו עשוי להוזיל את הדלק בעשרות אגורות לליטר, אמר לנדאו כי "מרווח השיווק קטן ביותר בהשוואה לנושאים האחרים, אז אי אפשר לתלות בו את הכל; אבל גם בתחום זה אנו עוסקים. צוות שהקמתי יגיע לסיכום בקרוב מאוד ואני מקווה שנוכל גם אנחנו לתרום את חלקנו ולהקל על הציבור, אבל אי אפשר לתת לבעיה פתרון מהשרוול מתוך היסטריה".