בגלל המחאה: דחייה בהקמת מגדלי יוקרה בשוק הסיטונאי

המועד האחרון להצעות במכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי היה אמור להיות מחר, אבל עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי האריכו המועד ב-3 חודשים

מחאת הדיור, שנכנסה היום ליומה ה-18, מתחילה להשפיע גם על מכרזים לפרויקטים למגורים: המועד האחרון להצעות במכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב היה אמור להיות מחר, אבל עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי, המחזיקות בקרקע, הודיעו שהמועד האחרון יתארך ב-3 חודשים לאור ה"שינויים הרגולטוריים שנועדו לתמרץ ולהקל על הבנייה למגורים שנשקלים בימים אלה בממשלה".

נזכיר כי המגדלים המתוכננים בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי ממותגים כמגדלי יוקרה. בהודעת העירייה וחברת השוק הסיטונאי נכתב כי הדחייה תאפשר למתמודדים להגיש הצעות בסביבה ודאית יותר, מה שמרמז על אי הוודאות המורגשת בענף הנדל"ן לאור יותר משבועיים של מחאה.

כזכור, ביוני פורסם המכרז לבניין הראשון בשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בת"א. שלב ב' כולל זכויות לארבעה מגדלים בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל.

בעלי הקרקע הם עיריית תל אביב (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%), שנמצאת בבעלות תנובה וסוחרי השוק. את תהליך המכירה מנהלים שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס, עו"ד דיויד אמיד ממשרד עורכי הדין ש. בירן, ואלי לוי, מנהל אגף הנכסים בעיריית ת"א.

שלב א' של המתחם שווק בשנה שעברה במכרז בו זכתה קבוצה המורכבת מהחברות גינדי השקעות, האחים משה ויגאל גינדי ורבוע כחול נדל"ן, תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על מכירת הדירות. בשטח זה משווקת הקבוצה מאז אוקטובר את פרויקט גינדי ת"א.

ארבעת המגדלים המתוכננים בשלב ב' של המתחם יתנשאו לגובה של 45 קומות כל אחד ויכללו ביחד 1,200 דירות, בשטח כולל של 176 אלף מ"ר. המגדלים צפויים להיבנות כמגדלי יוקרה וממרבית הדירות ישתקף נוף לים.

בהודעה שפרסמו עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי היום, יממה לפני המועד המקורי לסגירת המכרז, נכתב: "מכיוון ששינויים רגולטורים, אשר נועדו לתמרץ ולהקל על הבנייה למגורים, נשקלים בימים אלה בממשלה, החליטו חברת השוק הסיטונאי ועיריית תל אביב להאריך בשלושה חודשים את מועד קבלת ההצעות לרכישת זכויות הבנייה במגדל שהוצא למכירה במתחם השוק הסיטונאי לשעבר.‏‎ ‎הדחייה תאפשר למתמודדים להגיש הצעות בסביבה ודאית יותר".