יו"ר התנועה לדיור לזוגות צעירים: המחאה מוצדקת ומסוכנת

הרצל דלאל: "חובה לצאת עם פתרונות אמיתיים ולא רק להמשיך ולהדק את החבל סביב צווארה של הממשלה"

הרצל דלאל, יו"ר התנועה החברתית למען דיור לזוגות צעירים, שיחד עם שותפיו לתנועה הקימו ביוני 2010 מאהל מחאה ברעננה ואף הפגינו כנגד המחירים הגבוהים ומחסור בדיור בר השגה בצומת מרכזית מעביר מסר לאנשי מחאת הדיור הנוכחית: "חובה לצאת עם פתרונות אמיתיים ולא רק להמשיך ולהדק את החבל סביב צווארה של הממשלה".

"כשהקמתי את התנועה החברתית למען דיור לזוגות צעירים עוד בחודש פברואר 2010, פיללתי ליום בו צעירי ישראל יעמדו וידרשו את זכויותיהם. אני שמח לראות היום, כיצד עשרות אלפי צעירים, דורשים לכבד את זכויותיהם, דורשים חיים בכבוד, דורשים את המגיע להם".

"לצד השמחה בליבי גם חשש, חשש מהידרדרותה של המחאה לפסים שאחריהם לא נוכל להחזיר את הגלגל לאחור. המחאה היום צועדת למקום בו יש רצון להפיל את הממשלה, אדגיש ואומר, הפלת הממשלה אינה פתרון, נהפוך הוא בהפלת הממשלה, ניתן פרס לממשלה לדחות את מתן הפתרונות בשנים רבות. זהו הזמן לשבת עם הממשלה, לדון איתה ולמצוא את הפתרונות המשותפים".

עוד מוסיף ואומר דלאל כי: "היום, נחרדתי לשמוע, כי יש רצון לעשות שימוש במדי צה"ל, בהפגנות ותהלוכות במסגרת המחאה, זהו שימוש פסול ואסור, ומהווה חציית קו אדום, כולנו חיילי מילואים, ואין לעשות שימוש במדי צה"ל, לשם קידום מטרות חברתיות, אם יחצה הקו האדום, הדבר יהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ולכך לא נסכים".

דלאל סבור כי המטרות של אנשי המאבק הנוכחי לא ממוקדות, הם משתמשים בסיסמאות שאין להם תוכן אמיתי, ומדובר בעדר ללא רועה. "אם ננקוט בצעדים קיצונים בדרכי המחאה, נאבד את המדינה ולא נשיג כולם. אני קורא היום לכולם, פתרו את המצוקות של העם, בדרכים מקובלות ובהגיון, ללא יצירת אנרכיה שלא ניתן יהיה לתקנה לאחר מכן".

דלאל מציע גם פיתרון זמני לבעיית הדיור: פריסה של 50 אלף קרוואנים בשטחי מנהל מקרקעי ישראל יאפשר לשחרר את הלחץ העצום של הצעירים למגורים מכובדים בעלות נמוכה, ויאפשר למדינה לבנות את יחידות הדיור הקבועות בשנים הקרובות ובכך לפתור אחת ולתמיד את מצוקת הדיור".