תחנת הכוח אורות רבין תוסב לעבודה בגז במקום פחם

ארבע מתוך שש הטורבינות בתחנת אורות רבין תוסבנה לעבודה בגז טבעי בגיבוי פחם ■ שר התשתיות לנדאו: "תושבי ישראל ייהנו מחשמל נקי וזול יותר" ■ לנדאו הנחה להקים במהרה את המצוף הימי

שר התשתיות עוזי לנדאו החליט אתמול (א') על הסבת העבודה בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה לעבודה בגז טבעי במקום פחם, וכן הורה לנדאו לפעול להקפאת הליכי התכנון להקמת המתקן הקבוע לקליטת גז טבעי נוזלי.

"אנחנו פועלים להסב ארבע מתוך שש הטורבינות הפועלות בתחנת הכוח אורות רבין באמצעות פחם, לטורבינות המופעלות בגז טבעי בגיבוי פחם. זאת, בכדי לשמר את יכולת הייצור בפחם בשעת מחסור או תקלה", אמר אתמול לנדאו.

לדבריו, "הסבת היחידות תביא לכך שבתוך כ-3 שנים כל תושבי ישראל ייהנו מחשמל נקי וזול יותר, ותושבי חדרה, קיסריה והמועצות האזוריות שבסביבה ייהנו מאוויר נקי ומאיכות חיים טובה יותר".

כמו כן, הנחה לנדאו את מנהל רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות לפעול בכדי להקפיא את הליכי התכנון להקמתו של מתקן קבוע לקליטת גז טבעי נוזלי (גט"ן LNB), ולהמשיך לפעול להקמתו המהירה של המצוף הימי (בואיי Bouy), על מנת שיהיה פעיל כבר בסוף שנת 2012.

ההחלה להקפאת הליכי תכנון המתקן הקבוע התקבלה לאור כמויות הגז הטבעי שיוכל לספק המצוף הימי ביחס לזמן הקצר הנדרש להקמתו והתפתחות משק הגז הטבעי בישראל וגילויי המאגרים לאורך חופיה.

"מדינת ישראל עלולה להימצא במחסור של גז טבעי החל מהרבעון השלישי של 2012. המצוף הימי הוא פתרון מהיר שנועד לסייע להמשך אספקה רציפה ואמינה של גז טבעי לתקופה זו. מדובר במתקן בעל חשיבות אסטרטגית ליכולת המדינה להבטיח אספקת גז רציפה לתחנות הכוח בישראל ולשמירה על הביטחון האנרגטי שלה", דברי לנדאו.