וואלה: ההכנסות ברבעון גדלו 20%, הרווח התפעולי ירד 37%

וואלה מציינת כי ביצועיה ברבעון התבססו על גידול בתחום הפרסום בווידאו, בסלולר ובלוחות, באמצעות אתר יד2 ■ במקביל חל גידול בעסקאות קופונים ב"דיל היומי" של וואלה שופס

קבוצת וואלה , בהנהלת אילן ישועה, דיווחה היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. הכנסות החברה הסתכמו בכ-50.8 מיליון שקל, לעומת כ-42.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 20%.

הכנסות החברה בחציון הראשון של השנה הסתכמו בכ-100 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-82.8 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד - גידול של כ-21%.

וואלה מציינת כי הביצועים שלה ברבעון התבססו על גידול בתחום הפרסום בווידאו, בסלולר ובלוחות, באמצעות אתר יד2. במקביל חל גידול בעסקאות קופונים במסגרת "הדיל היומי" של וואלה שופס ובתחום התיירות באמצעות וואלה טורס.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל, לעומת 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - אשתקד ירידה של כ-37%. הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל, לעומת כ-9.9 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2010 - ירידה של 56%.

הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר בשל גידול בהוצאות תפעול לצורך פיתוח ופרסום מוצרים ושירותים המוצעים באתרי החברה והוצאות בגין הפחתת עודפי עלות.

הרווח הנקי של וואלה הסתכם בכ-185 אלף שקל, לעומת כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 93%. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-507 אלף שקל לעומת כ-7.5 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

בוואלה מסבירים כי הקיטון ברווח הרבעוני של החברה נובע מהמשך ההשקעות בבנייה ובפיתוח מנועי צמיחה, הן בתחום הפרסום והן בתחום הסחר האלקטרוני, ובמקביל המשך גידול ההשקעה במוצרים לגולשים. זאת לצד השקעות אחרות כגון רכישת אתרי קבוצת אינטרנט זהב (טיפו, Vgames וזהב.רו).

בנוסף ביצעה החברה השקעה בקמפיין פרסומי לרגל השקת אתר האירועים וואלה! מזל טוב. יש לציין כי בתחום הסחר האלקטרוני ממשיכה התגברות התחרות עם רשתות קמעונאיות אשר מקבלת ביטויה, בין היתר, בירידת מחירים ופגיעה ברווח התפעולי וברווח הנקי.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, ציין כי "על אף התחרות, הן מצד שחקנים גלובליים והן מצד שחקנים מקומיים, הרייטינג של האתר ומשך הזמן שהגולשים שוהים בו, בכל מכשירי הקצה, נמצא במגמת עלייה".