פרץ: "פישר היה מקצועי, אך הפך לעלה תאנה של נתניהו"

ח"כ עמיר פרץ תוקף את הדברים שנשא היום פישר במסיבת העיתונאים, וטוען כי "מדיניות הממשלה הפכה את אזרחי ישראל לעניים, בעוד המדינה מתעשרת"

ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, תוקף היום (ב') בחריפות את נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, וטוען כי הוא הפך ל"עלה התאנה של נתניהו". דבריו של פרץ מגיעים לאחר שפישר כינס הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התייחס למחאת מעמד הביניים.

"נגיד בנק ישראל, שעד היום שמר על מקצועיות אובייקטיבית, הופך לעלה התאנה של נתניהו ושל מדיניות שהפכה את אזרחי ישראל לעניים, בעוד המדינה מתעשרת", אמר פרץ.

פישר אמר היום כי אסור לפרוץ את מסגרת התקציב במסגרת התוכנית הכלכלית החדשה שמגבש רה"מ נתניהו. הוא שיבח את מפגיני האוהלים ואמר כי הם תורמים לפוליטיקה, לתרבות ולמדינה, אך באותה נשימה אמר כי "חלק מדרישותיהן פוליטיות". פישר הדף את הביקורת שהופנתה כלפי בנק ישראל ולפיה הריבית הנמוכה במשק היא זו שניפחה את בועת הנדל"ן, ואמר כי ללא הורדת הריבית, המשק הישראלי היה סובל מאבטלה של 10%. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

"גם לפישר יש חלק לא מבוטל במשבר הדיור", הוסיף פרץ. "דווקא בשעה בה משכנתאות זולות דרושות יותר מאי פעם, הוא החליט לצמצם אותן ולייקר אותן. האבטלה חשובה, אבל העובדה היא שרוב הישראלים עובדים ועדיין לא גומרים את החודש".

מפגיני האוהלים: מסכימים עם הנגיד

גם מארגני מחאת האוהלים מיהרו להגיב לדבריו של פישר, ודווקא הסכימו עימו: "מדברי הנגיד עולה ביקורת על יכולת הביצוע של הממשלה שמצהירה על תוכניות גדולות - אך רחוקה מביצוען. אנו מסכימים עם טענת הנגיד כי 'פתרונות קסם' ויריות מהמותן הם מענה גרוע למצב הנוכחי. ברוח זו יש להבין את חוק הוד"לים, הטומן בחובו נזק ולא תועלת. הפרטת קרקעות המדינה ובנייה פראית לא תשרת אותנו, אזרחי המדינה, אלא את בעלי ההון. אנו חוזרים על דרישתנו כי חוק הוד"לים לא יעלה להצבעה ביום רביעי".

באשר לקריאת הנגיד למפגינים להצטרף לפוליטיקה, ענו המארגנים כי "פעולה אזרחית חשובה לא פחות לביסוסה של דמוקרטיה אמיתית, מהותית. המחאה הנוכחית מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית, ובתוכה את מוסדותיה הנבחרים".