משרד האוצר התערב במכרז של "ערב חדש"

האוצר דרש ביום המכרז להגדיל את המשקל שניתן להצעת המחיר של המתמודדים על ההגשה ולהפחית במשקל של איכותם המקצועית

כך השפיע משרד האוצר ברגע האחרון על מכרז ההגשה של "ערב חדש":

ביום הגשת המסמכים לתפקיד מגישי התוכנית "ערב חדש" דרש משרד האוצר להגדיל את המשקל שניתן להצעות המחיר של המתמודדים. ל"גלובס" נודע כי בעקבות פניית האוצר, ביום האחרון להתמודדות ב-27 ביוני, שונה הרכב הציון מ-70% איכות ו-30% הצעת מחיר, למפתח של 50%-50%. זאת לאחר שכבר הופחתה 5 ימים לפני (ב-22 ביוני) ל-60%-40%, לטובת איכות ההגשה.

כלומר, המשקל שניתן לשכר שביקשו המתמודדים הפך שווה ליכולתם המקצועית, זאת בניגוד לעדיפות הברורה של כישורי המתמודדים. יש לציין כי בשלב זה לטלוויזיה החינוכית אין מנכ"ל קבוע.

עוד נודע ל"גלובס" כי בממוצע הצעות המתמודדים שנבחרו - שרה ב"ק, אראל סג"ל ועידן קוולר - היו נמוכות בכמחצית מההצעות של המתמודדים שכבר הגישו את התוכנית - ד"ר רונן ברגמן, טלי ליפקין-שחק ומיה בנגל. מדובר בשכר של מאות בודדות של שקלים.

אחרי ההודעה למתמודדים, זומנו המתמודדים הסופיים לפגישות אישיות ב-4 ביולי. שם הם הביעו את מורת-רוחם מהעובדה שלא ניתנה להם האפשרות לשפר את הצעתם לאחר ההורדה. 3 ימים לאחר מכן הם יודעו בתכתובת מטעם הטלוויזיה החינוכית כי הם קיבלו הזדמנות נוספת להוריד עוד יותר את הצעתם.

ב-17 ביולי זומנו השישה שעלו לגמר פעם נוספת לחינוכית, למה שכונה "משא-ומתן" בנוכחות בכירי הגוף, שם ניתנה להם אפשרות נוספת "להוריד את המחיר", ואולם לא ניתנו להם הצעות נגדיות. ביום סגירת המכרז הורידו חלק מהמתמודדים שוב בשכרם - בפעם השלישית במהלך ההתנהלות.

מהחינוכית נמסר כי "למכרז היו שני שלבים. בשלב הראשון נקבע ציון איכות לכל אחד מהמועמדים. רק מועמדים בעלי ציון איכות גבוה מאוד, קרי מעל 80, עברו לשלב השני. היחס בין המשקל שניתן לציון האיכות לבין המשקל שניתן להצעת המחיר נקבע סופית על- ידי ועדת המכרזים בהתאם להנחיית משרד האוצר, בסמוך למועד האחרון להגשת ההצעות.

"בנסיבות אלה ועדת המכרזים החליטה לאפשר לכל המועמדים שעברו את תנאי סף הניסיון הנדרש להגיש הצעת מחיר מתוקנת. בשלב השני ועדת המכרזים פתחה את מעטפות הצעת המחיר של המועמדים".

ממשרד האוצר נמסר: "ההליך לבחירת מנחים לתוכנית 'ערב חדש' נוהל על-ידי ועדת המכרזים של הטלוויזיה החינוכית, שהיא זאת שהגדירה את תנאי הסף להתמודדות במכרז.

"ועדת המכרזים היא גם זו שהחליטה לגבי היחס בין מרכיב המחיר למרכיב האיכות, כאשר עמדת החשב הייתה שלאור העובדה כי הוועדה קבעה כי בחלק האיכות יהיה ציון עובר של 80 יש מקום שבשקלול הנתונים יינתן משקל שווה לציון האיכות וציון המחיר. ועדת המכרזים קיבלה עמדה זאת.

"נדגיש כי משרד האוצר לא התערב בהליכים המכרזיים, לא היה מודע לזהות המתמודדים במכרז ולא היה מעורב בבחירתם".