א' למגיבים: אתם תקבעו לי ש-4 ילדים זה הרבה?

"כמה חדרים אתם מאשרים לנו? שני חדרים ל-4 ילדים זה בסדר? חדר הורים מותר? סלון? וחדר עבודה?" ■ "לא ביקשתי שתפרגנו - אבל גם לא שתשמיצו"

אתמול (ב') התפרסם באתר "גלובס" מכתבו של א', המגדיר את עצמו כ"עשירון עליון של גומר את החודש". הידיעה צברה במהירות עשרות אלפי כניסות ויותר מ-1,000 תגובות, רבות מהן תוקפניות וביקורתיות כלפי א'.

מאוחר יותר עלה א' לשידור בתוכניתם של עמנואל רוזן וחגי גולן ברדיו 103FM, ופירט עוד על "טבלת האימים" בה פירט הוצאות חודשיות של יותר מ-26 אלף שקל. אתמול שלח לנו א' מכתב נוסף ובו תגובה למגיבים לו.

"ביום ראשון ב-23:00 סיימתי את יום העבודה והתיישבתי לקרוא את המכתב של למערכת 'גלובס' שפורסם אתמול. חשכו עיניי. ציפיתי לקבל פה ושם תגובות בלתי אוהדות, אבל הגזמתם - ובגדול. בהתחלה חשבתי שאין לי כוח לכל המלעיזים, אבל אני מבין גם מאיפה זה מגיע. וגם אני רוצה להגיב.

"אנחנו גרים במושב, בבית של כ-240 מ"ר על קרקע של 500 מ"ר. בשביל עם ישראל זה נקרא בית בהרחבה. לא טירה, לא ארמון, לא אחוזה ולא נחלה. אה, גם בריכה אין. סתם קצת דשא מסביב.

"כמה חדרים אתם מאשרים לנו? שני חדרים ל-4 ילדים זה בסדר? חדר הורים מותר? סלון? וחדר עבודה? חדר עבודה בטוח תאשרו לנו, כי רעייתי ואני עובדים כמו חמורים ומשלמים מסים של 17 אלף שקל בחודש. אנחנו מממנים שכבות רחבות של העם. שכחתי שיש לנו גם ממד. סליחה.

"אני רוצה לגדל את ילדיי במושב כי לא בא לי אוויר מזוהם, אלימות, רעש בלתי פוסק ועוד. אגב, את כל מה שציינתי יש לדיירי המגדלים בשדרות רוטשילד.

"עכשיו פיתחו את אתר יד2, חפשו צמוד קרקע של 5 חדרים במושב בשרון (ולא בית ינאי. גם לא רשפון). מותר לי, או שאני חייב לגור בקריית-שמונה, גת או ארבע? מי שמוצא לנו בפחות מ-9,000 שקל - עכשיו אנחנו מפרים חוזה ועוברים דירה.

"אגב, אנחנו גרים בשרון ולא בלוד, כי ההורים של רעייתי הם חיפאים. וכך נוח יותר לקבל עזרה מדי פעם (לחסוך תשלומים לבייביסיטר, זוכרים). ולעניין השכירות או קנייה באמת לא בא לנו להיכנס. זו אופרה אחרת שאין זה המקום להרחיב עליה.

"טענתם שאנחנו מסלפים את ההוצאות. הלכתי ובדקתי שוב - הארנונה עומדת על 1,037 שקל בחודש. במושב משלמים אחת לחודש. וזה עוד לפני אגרת שמירה חודשית של 50 שקל, כי המשטרה לא מונעת פריצות לבתים מדי לילה. אגב, פעם בחודשיים אני גם שומר 4 שעות באמצע הלילה.

"בדקתי גם את חשבונות החשמל: אפריל-מאי עמד על 2,015 שקל. חשבון אוגוסט-ספטמבר 2010 עמד על 2,736 שקל, ואילו חשבון אוקטובר-נובמבר 2010 עמד על 1,540 שקל. אני לא מפעיל מזגנים 24 שעות ביממה, אבל בחדרי הילדים המזגן עובד גם בלילה, אחרי שקיבלו 'חררה' והרופא אמר להפעיל מזגן בלילה. מכונת כביסה ומייבש שעובדים נונ-סטופ (כשתהיו עם 4 ילדים תבינו) הם זוללי חשמל.

"כן, עכשיו לביטוחים: אני לא נוסע במרצדס, לא ביגואר ולא בטוארג, קרייזלר גרנד וואיג'ר זה השם. רכב שמסוגל להסיע 6 נוסעים (למי שהספיק לשכוח: 4 ילדים יש לנו) וכן, הביטוח עולה כ-11,000 שקל בשנה (ולא ספרנו בהוצאה החודשית את האיתוראן).

"אין לי רכב מהעבודה, כי השווי שימוש על הרכב הוא רצחני. לאשתי אין רכב מהעבודה. הרכב פרטי. כדי לחסוך בהוצאות קניתי לי אופנוע. אני קורא לו אופנוע כי זה נשמע לי יותר קצת יותר סקסי מקטנוע מנהלים, אבל זהו אכן קטנוע מנהלים מסוג סילבר ווינג של הונדה. הביטוח חובה הוא 4,610 שקל לשנה. אם מחשיבים צד ג' והוצאות רישיון וטסט כל שנה, אני משלם הרבה יותר מ-6,000 שקל לשנה.

"הוצאות מזון - קטלתם אותי על 4,800 שקל בחודש. מותר לי לאכול ב-30 שקל ליום בעבודה. לרעייתי מותר גם? ביחד זה 1,300 שקל בחודש. נשאר 3,500 שקל להאכיל 6 נפשות בחודש, שזה כולל מזון לילדים (גרבר, מטרנה וכו'). יותר מדי? להפחית את הכמויות? אגב, אני לא קונה מוצרי חלב שלא בפיקוח כבר כמעט חודשיים.

"ובאמת שהייתי מאוד נוקשה בתקציב, אבל ביקשתם, אז בואו נעשה חשבון: ביקור אצל רופא אחת לחודש בערך עם רשימת תרופות שעולה 100 שקל לכל הפחות. טיפולי שיניים לנו ולילדים, ביגוד והנעלה לילדודס (שצומחים כל חודש), ביגוד והנעלה לנו (עם כזה שכר צריך להתלבש יפה), הוצאות אירוח (מדי פעם חברים ולקוחות מבקרים), ביטוח רפואי לחס וחלילה, בלאי ותיקונים רכב וקטנוע, מתנות ימי הולדת בגנים ובבית-ספר (לפי 3 ילדים כפול 30 ילדים בגן), מחשב לילד + אנטי-וירוס, מנוי לאתר העשרה לילדים, וזו רק רשימה חלקית. ועדיין לא הזכרתי שלרעייתי יש יומולדת פעם בשנה... וגם לילדים.

"כל זה באמת שטויות, מה שהרתיח אותנו זה לא הכניסה לכיס, אלא לחדר המיטות. מי אתם שתקבעו שהבאנו יותר מדי ילדים לעולם. הגזמתם! אנחנו ילד אחד מעל הממוצע, ומה לעשות שאנחנו אוהבים ילדים. אגב, בעוד פחות מ-18 שנה מהיום הילדים שלנו ישמרו עליכם ועל הילד הבודד שלכם באחד מגבולות המדינה (שאני מקווה שעדיין תהיה כאן, לא בטוח). הם גם יצביעו לכנסת, למפלגה יהודית.

"מגיבים משמיצים, פיספסתם לחלוטין את הפואנטה במכתבי הקודם. לא באתי לבכות, לא לבקש עזרה מאף אחד ולא סיוע ותרומות לחשבון הבנק. באתי לשקף מצב שגם משפחה שנחשבת 'עשירון עליון' לא גומרת את החודש. וכן, בלי מטוס פרטי, יאכטה או ג'יפ גרמני.

"לא ביקשתי שתפרגנו, אבל גם לא שתשמיצו. אחרי 34 שנות לימודים לי ולרעייתי גם יחד מגיע לי לחיות טוב. זו לא בקשה גדולה מדי. מגיע לי לחיות טוב כי אני משלם הרבה מסים, מגיע לי לחיות טוב כי אני עובד 12-14 שעות ביממה, ומגיע לי לחיות טוב כי אני עושה עדיין מילואים, כן בן 45 ועושה מילואים בהתנדבות למרות שרשמית אני משוחרר.

"ולא שכחתי, למגיבים שכן הבינו על מה אנו מדברים והזדהו: המון תודה".