אהוד בן-ש"ך לא לבד: הצעה נוספת לרכישת דוראה

קבוצת משקיעים משוויץ מציעה להשתלט על חברת הנדל"ן ולמחוק 100 מיליון שקל מחובות האג"ח

יממה לפני שמחזיקי האג"ח של חברת דוראה, שבשליטת בצלאל איגר, יתכנסו לדון בהצעה להסדר חוב בחברה, שאותה הגישה חברת נאוסיטי של אהוד בן-ש"ך, מפתיעה קבוצת משקיעים בלתי מוכרים בהצעה מתחרה הכוללת השקעה של 75 מיליון שקל והסדר חוב בחברת הנדל"ן.

קבוצת המשקיעים מישראל ומשוויץ כוללת את דוד עמר, דניאל עמר, גיל אדרי יחיה וחברת ר.א.ג.ל השקעות ופיתוח.

ההצעה החדשה איננה כוללת תשלום מזומן למחזיקים, המתבקשים לוותר על חוב של 100 מיליון שקל (מתוך סך חובות אג"ח של 210 מיליון שקל) שיומר ל-70% ממניות החברה. בתגובה לדיווח זינקה היום מניית דוראה ב-17% לשווי חברה של 17 מיליון שקל.

כנגד יתרת החוב יקבלו המחזיקים אג"ח חדשות בהיקף של 80 מיליון שקל, בריבית סמלית של 3% בלבד, ועוד 30 מיליון שקל שיוחלפו באג"ח Bullet לתקופה ארוכה ללא ריבית.

בהצעה החדשה לדוראה נכללת החלפת חוב של החברה לקופות הגמל של פסגות, בגובה 55 מיליון שקל, שיישא ריבית של5.5% במקום 8% כיום (כנגד החוב קיים שעבוד על מניות חברת אורתם סהר). 15 מיליון שקל נוספים יוזרמו כהלוואת בעלים ללא ריבית ו-5 מיליון שקל יוזרמו תמורת 20% ממניות דוראה, לפי שווי של 20 מיליון שקל לדוראה לפני הכסף.

למשקיעים תינתן אופציה למשך ארבע שנים להמיר את הלוואת הבעלים ל-40% ממניות החברה, כך שיחזיק 53% מההון של דוראה.

ההסכם מותנה בהסכמת נושים נוספים - קרן המנוף בראשית, אשר לה חייבת דוראה 105 מיליון שקל, וממנה מבקשת קבוצת המשקיעים הפחתת ריבית ופריסה מחדש של החוב, וכן הבנקים הנושים לאומי ודיסקונט, אשר מתבקשים לאשר פריסת החובות כלפיהם.

דוראה עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה בהשקעות ישירות בנכסים וכן באמצעות אחזקה במניות בחברות הציבוריות אורתם סהר (42%) וליברטי (78%). החברה נקלעה למשבר קשה והפסידה כ-300 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות, בעיקר כתוצאה מהוצאות מימון כבדות והפחתת שווי נכסים. החברה נושאת גירעון של 111 מיליון שקל בהון העצמי.

בחודש מארס הרים איגר ידיים והודיע לנושים שלא יוכל לעמוד בהחזר החובות בזמן, ומחזיקי האג"ח של החברה מאיימים בפירעון מיידי של החוב. בשבוע שעבר הגישה חברת הנדל"ן נאוסיטי שבשליטת אהוד בן-ש"ך הצעה להשקעה של 45 מיליון שקל בדוראה, כנגד 70% ממניות החברה. למחזיקי האג"ח מציעה נאוסיטי חבילה של מזומן-מניות-חוב בהיקף של 80 מיליון שקל, קרי "תספורת" של 60% מהחוב.