החלטת נתניהו להפחתת הבלו תעלה לאוצר 106 מיליון שקל

מהלך נתניהו שמנע עליית מחיר הבנזין על ידי הפחתת היטל הבלו יעלה לאוצר ביוקר ■ הבלו על הבנזין יעמוד באוגוסט על 2.64 שקלים לליטר ובספטמבר על 2.83 שקלים

המהלך של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנע ברגע האחרון את עליית מחיר הבנזין ע"י הפחתת הבלו יעלה לאוצר המדינה 106 מיליון שקלים.

אגף המכס באוצר פרסם היום (ג') לפני שעה קלה את צו הבלו החדשים לחודשים אוגוסט וספטמבר בהודעתה מציינת המדינה כי עלות הפחתת הבלו לחודשים אוגוסט-ספטמבר תגרע 106 מיליון שקלים מהיקף הגבייה.

הבלו על הבנזין יעמוד באוגוסט על 2.64 שקלים לליטר ובספטמבר על 2.83 שקלים. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ימשיך לעמוד בחודש אוגוסט על 7.22 שקלים.

הצו לאוגוסט מפחית את הבלו ומס הקנייה על בנזין 95 אוקטן ב-27 אגורות לליטר (31 אגורות בתוספת מע"מ). הצו לספטמבר מעלה מחדש את הבלו ב-18 אגורות. הצווים הוצאו לפי הסיכום שהושג בהנחיית נתניהו שנועד לקזז לאפס את עליית מחירי הבנזין לצרכן

באוגוסט כתוצאה מעליית מחיר הנפט היה הבנזין אמור להתייקר ב-31 אגורות. נתניהו לא הסתפק בכך והנחה לקבוע כי בחודש ספטמבר תתחלק המעמסה. בין חברות הדלק - ש"יתרמו" 15 אוגורות לליטר ממרוווח השיווק שלהן ואוצר המדינה שיתרום עוד 15 אגורות מביטול חלקי של הפחתת הבלו.