הבורסה קיזזה מעט את הירידות - אך המעו"ף ירד ב-0.8%

יובל בן זאב בראיון ל"גלובס": "לא צופה דרמה אבל ירידה של 10% במניות יכולה לקרות" ■ סקר ADP אופטימי לשוק העבודה האמריקני: ביולי נוספו 114 אלף משרות

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל במגמה שלילית לאחר שבמשך כל יום המסחר התנהל בירידות שערים, אשר התמתנו בשעה האחרונה לאחר שנתון ה-ADP בארה"ב הצביע על תוספת של 114 אלף משרות ביולי, טוב מהציפיות המוקדמות. ב-7 ימי המסחר האחרונים נפל מדד המעו"ף בכ-6% ומדד ת"א 100 רשם ירידה בשיעור דומה.

החשק שלי לקנות מניות של חברות גדולות שפעילות בישראל בהחלט ירד. המצב כיום הוא שמחאה חברתית היא IN וחברות גדולות שפועלות בישראל OUT, כך אומר ל"גלובס" יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים. בן זאב מעריך שקיים סיכוי גבוה שהמחאה החברתית תקבל ביטוי גם בבורסה. "פרמיית הסיכון שנובעת מפגיעה ברווחים או מהסטת רווחים מהחברות הגדולות לטובת האזרח הקטן גדלה. יש פה אינטרסים לח"כים ובמיוחד לקואליציה להיות רגישים יותר לקולות שבאים מהשטח, וללכת יותר לטובת האזרח. אני לא צופה איזו דרמה, אבל ירידה במניות של 10% בגלל השלכות של פריצה תקציבית או שחיקה ברווחיות - זה בהחלט תרחיש שיכול לקרות", הוא אומר.

בראיון עם "גלובס" אומר צחי ליבוביץ', מנהל ההשקעות הראשי של אימפקט מקבוצת בנק איגוד, כי "נתוני המאקרו מצביעים על צמיחה מאוד חזקה ב-2011 ושוק המניות חווה בינתיים שנה לא טובה. בסופו של דבר אנחנו כן מצפים שנתוני המאקרו כן יבואו לידי ביטוי בשוק ההון. בהינתן הידוע היום אנחנו מעריכים שבאיזור ספטמבר, תחת ההנחה ששום דבר יוצא דופן לא יקרה, תתחיל מגמת עליות ונראה פה רבעון רביעי חזק מאוד".

טבע המשיכה בצניחה, הצעת רכש מלאה לדלק אנרגיה

קבוצת דלק בה שולט יצחק תשובה ואשר מחזיקה כיום ב-79.87% מדלק אנרגיה פירסמה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה הצעת רכש מלאה ליתרת מניותיה של דלק אנרגיה , אם כי לא מדובר בהצעת רכש כספית אלא בהחלפת מניותיה של דלק אנרגיה באלו של החברות הבנות, דלק קידוחים ואבנר. בכך מתכוון תשובה לפשט את מבנה הקבוצה.

קבוצת כלל ביטוח , שבשליטת קבוצת אי.די.בי , מנהלת מו"מ עם כמה גופים זרים למכירת פעילותה בשוק הביטוח לויד'ס באמצעות סינדיקט ברודגייט (Broadgate). בשוק צופים שכלל ביטוח תקבל עבור ברודגייט כמה עשרות מיליוני שקלים.

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ולתעשיית החיתולים, החליטה להקים קו ייצור שלישי בסין שיגדיל את כושר הייצור של החברה בסין ב-65% לכ-40 אלף טון. להערכת החברה, קו הייצור החדש יחל לפעול במחצית הראשונה של שנת 2012.

חברת הביופרמצבטיקה קמהדע משלימה צעד חשוב נוסף בדרך לטיפול עתידי בסוכרת נעורים: מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר לקמהדע מעמד תרופת יתום (Orphan Drug Designation) לתרופה, פרי פיתוחה, המבוססת על חלבון האלפא אחד, לטיפול בסוכרת נעורים.

חברת מג'יק דיווחה היום על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011. מג'יק הציגה הכנסות של כ-27.4 מיליון דולר, עליה של 27% ביחס להכנסות של 21.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הציגה החברה עליה של 84% ברווח הנקי לכ-3.5 מיליון דולר או 0.1 דולר למניה, לעומת 1.9 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה, ברבעון השני בשנת 2010.

קמטק פרסמה היום את תוצאותיה הרבעון השני. החברה רשמה הכנסות שיא בכל הזמנים של 28.8 מיליון דולר - צמיחה של 4.8% לעומת הרבעון הקודם וצמיחה של 38% לעומת הרבעון המקביל ב-2010 . הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-2.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי Non-GAAP של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי GAAP הסתכם ברבעון ב-2.2 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]