מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן דחו את הצעת יצחק תשובה

(עדכון) - החליטו שהחברה תשלם 180 מיליון שקל במזומן מתוך 300 מיליון שקל ועל היתרה יעניקו החברה או בעל השליטה ביטחונות נאותים ■ עו"ד ויסולי: "שתשובה ימכור את המניות של הגז ויחזיר לנו את הכסף"

מכה ליצחק תשובה: אסיפת מחזיקי האג"ח שכינסה היום דלק נדל"ן שבשליטתו החליטה לדחות את הצעת החברה לדחיית התשלום בחודש הבא, של כ-300 מיליון שקל (קרן לסדרה כה'), ודורשת מהחברה פירעון במועד של 180 מיליון שקל מתוך החוב.

היום התכנסו אסיפות מחזיקי האג"ח של החברה מסדרות ד' ו-כה' במלון "ליאונרדו סיטי טאואר" בר"ג. דלק נדל"ן, בעלת חוב כולל של 2.1 מיליארד שקל למחזיקים, ביקשה ממחזיקי סדרה כה' דחייה של חמישה חודשים בתשלום קרן של כ-300 מיליון שקל, מתחילת ספטמבר לסוף ינואר 2012, כשבמקביל תנסה לגבש הסדר חוב כולל עם נושיה. החברה הצהירה כי בכוונתה להציע למחזיקים תוספת בריבית בתמורה להסכמתם לדחייה, וכי במהלך תקופת הדחייה תמשיך לשלם לנושיה השונים את תשלומי הריבית המגיעים להם. כאמור, ההצעה נדחתה.

באשר להחלטת מחזיקי אגרות החוב לדחות את החלטתם בעניין מינוי נציגות עד לאחר התכנסות אגרות החוב הארוכות, דלק נדל"ן מסרה בתגובה כי "החברה ממתינה להקמת הנציגות של מחזיקי אגרות החוב כ"ה, לשם ניהול המשא ומתן בעניין הדחייה הקצרה, שנתבקשה ע"י החברה לשם גיבוש תוכנית עדכנית לעמידה בהתחייבויותיה".

משקיעים פרטיים ומוסדיים רבים הגיעו לאסיפה, שנפתחה בסערה גדולה: "יצחק תשובה הכניס אותנו ל'ברוך' הזה - אז שגם יוציא אותנו", אמר ל"גלובס" איז'ו שני, משקיע פרטי באג"ח דלק נדל"ן ומבעלי רשת הקולנוע לב. שני זכור מאסיפות האג"ח הסוערות של חברת אפריקה ישראל, גם שם התבטא בחריפות נגד בעל השליטה, לב לבייב.

היום אמר שני כי "הטייקונים יוצאים למסע קניות בכספי ציבור ואחר כך, אם זה נופל, אנחנו משלמים את המחיר. לא צריך לקנות כל מה שזז. להודיע חודש לפני שאין כסף, זה גובל בחוצפה". האסיפה החלה בסקירת מצב החברה על ידי המנכ"ל, ערן מיטל, וסמנכ"ל הכספים דניאל לבנטל. דברי מיטל נקטעו על ידי משקיע פרטי שאמר: "יואיל תשובה לרדת מהאולימפוס אל העם, לבוא לאסיפת האג"ח ולהגיד אם הוא מוכן להכניס את היד לכיס. לדבריך אין משמעות שכן החברה חדלת פירעון".

אודי קושל ממגדל שוקי הון, הוסיף כי "תשובה מגיע רק להנפקות. ההצעה שלו בזויה". עו"ד אביעד ויסולי, "כוכב" נוסף מימי הסדר החוב באפריקה, אמר: "שתשובה ימכור את מניות הגז ויחזיר לנו את הכסף".

"בלי כסף - תשובה לא יקבל דחייה"

דלק נדל"ן נקלעה למשבר בסוף 2008, ומאז היא איננה מצליחה להתאושש. החברה הפסידה בשנים האחרונות יותר מ-3 מיליארד שקל, וצברה גירעון של 1.3 מיליארד שקל בהון העצמי ושל 2.8 מיליארד שקל בהון החוזר. יש לציין כי עד היום פעל בעל השליטה תשובה ככל יכולתו כדי לדחות את הקץ, והזרים לחברה מאות מיליוני שקלים, אך כעת קופתה ריקה.

המנכ"ל מיטל טען באסיפה היום כי הצורך בגיבוש מתווה עדכני חדש לתשלום החוב נובע משינויים של השבועות האחרונים, ובראשם - הערכת שווי מופחתת של הבנק המלווה לאחד מנכסי הליבה של דלק נדל"ן, פורטפוליו החניונים שבשליטתה בבריטניה. לדבריו, "אנו מנועים מלפרוע חובות בטווח הקצר, כי כל תשלום זה 'העדפת נושים'. ביום בהיר אחד מצאנו את עצמנו בסיטואציה חדשה". עם זאת הוסיף מיטל, כי "המטרה שלנו היא להחזיר את כל הכסף באופן מלא. בזמן הקרוב נגבש מתווה לפירעון חובות בזמן, ונראה איך מכניסים לתוכו את בעל השליטה. פניתי לתשובה והיו לו מספר מסרים להעביר: הוא מבהיר שהזרים לחברה מאות מיליוני שקלים ועשה הכול כדי שתצלח את המשבר. הוא ימשיך לעמוד לצדה ויהיה חלק מהפתרון.

"שאלתי אותו האם כסף ייכנס, והוא ענה שהתשובה לכך ברורה - יצחק תשובה יהיה חלק מהפתרון וימנה את שלמה זוהר כנציגו להסדר החוב. יש לנו מטרה לגמור את הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

עו"ד ויסולי הטיח במיטל: "צריך למנות לכם מפרק אם אין לכם פיתרון. אם תשובה חושב שדלק נדל"ן זה עסק נהדר, אז בבקשה שישים כסף למחזיקי האג"ח. שישלם את ההתחייבויות ותהיה לו חברה נהדרת. אם הוא לא יבוא עם כסף - לא ניתן לו דחייה של חמישה חודשים".

תשובה, כאמור, לא נכח באסיפה, אך מסר באמצעות מקורביו כי "יש לי אמון בהנהלת החברה. אמשיך לעמוד לצדה, במתווה מוסכם שיגובש על ידה". עוד אמרו המקורבים, כי" עד היום, תשובה הוכיח את תמיכתו בדלק נדל"ן. לזכותו של בעל השליטה עומדים מעשיו עד היום, והוא ימשיך לסייע. הוא לא מכיר דרך אחרת, והציבור יודע זאת".