כרטיס לאולד טראפורד, עם כניסה למגרש דרך בית קפה בהונג-קונג

לא מדובר על פנטזיה, אלא על פרויקט טכנולוגי עליו החלה לעבוד הפרמיירליג עם סוני, במסגרתו תתאפשר קבלת חוויית צפייה במשחק כדורגל ממש כאילו אתה במגרש עצמו, ומכל מקום בעולם

שחור-לבן, צבע, מצלמות רחף, HD, תלת-ממד. הטכנולוגיה באמצעותה משודרים אירועי ספורט הולכת ומתקדמת עם השנים, אבל בפרמיירליג לא נחים וכבר התחילו לעבוד על הדבר הבא.

ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל הליגה הבכירה של אנגליה, סיפר בכנס בהונג-קונג על שיטה שלהערכתו אמורה להתחיל לפעול בשנת 2016, במסגרתה יוכל צופה, בכל מקום בעולם, להרכיב משקפי תלת-ממד מיוחדים ולצפות במשחק באמצעות הדמיה לפיה הוא יושב ביציעי המגרש שבו נערכת ההתמודדות: אם למשל יבחר לצפות במשחק בין מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי שיתקיים באולד טראפורד, הוא יוכל להביט קדימה ולראות את הדשא מהזווית של היציע; אם יביט ימינה או שמאלה, יוכל הצופה לראות את אוהדי יונייטד שיושבים ומעודדים באותו יציע. ואם הוא ממש יתעקש - הוא יוכל לצפות במשחק מהזווית של אלכס פרגוסון על הספסל, כשמבט הצידה יחשוף בפניו את ספסל הקבוצה היריבה או את השופט הרביעי.

שתי חברות שכבר התחילו לעבוד בשיתוף פעולה עם הפרמיירליג על פיתוח טכנולוגיה כזאת הן סוני ואלקטרוניק ארטס (EA). סוני כבר החלה לעבוד על שיטה שנקראת "סופר-ווייד", שהיא סוג של צילום פנורמי תלת-ממדי, באמצעות כמות גדולה של מצלמות שמאוחדות צילום משותף אחד, שאמור לתת תחושת נוכחות מוחלטת במגרש עצמו.

סקאדמור רואה בפיתוח החדש הזדמנות כלכלית יוצאת דופן. לדבריו, תוכל הפרמיירליג למכור כרטיסים של ממש למשחקים שלה - רק שהכניסה אליהם תתבצע מבית קפה, באר או אולם כנסים בהונג-קונג, לדוגמא.

מבחינת המנכ"ל, פיתוח הטכנולוגיה הזאת יגרום לפרמיירליג לוותר לחלוטין על רעיון "המחזור ה-39", שעלה בשנתיים האחרונות אצל ראשי הליגה, ובמסגרתו יתקיים מחזור פרמיירליג שלם נוסף בכל עונה במספר יעדים בחו"ל. "נוכל להביא את חוויית הנוכחות במשחק פרמיירליג לכל המקומות בעולם, גם מבלי שנצטרך להביא פיזית את הקבוצות למקומות האלו".

בנוסף, הבהיר סקאדמור שכדי לא לפגוע בקהל "האמיתי" שמגיע למשחקים וקונה כרטיסים, הפרמיירליג לא תאפשר הקרנה של משחקים בטכנולוגיה החדשה בשידור ישיר באנגליה עצמה.