שופט העליון יורם דנציגר נחקר באזהרה ביאח"ה

ככל הידוע, החקירה מתמקדת בקשריו של דנציגר עם ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני ■ השבוע הודיע דנציגר על יציאתו לחופשה מביהמ"ש העליון כדי לאפשר את השלמת החקירה

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, נחקר היום (ה') באזהרה ביאח"ה באשר לקשריו עם ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני.

נזכיר כי השבוע (ב'), לראשונה בתולדות המדינה, נפתחה חקירה פלילית נגד שופט מכהן בבית המשפט העליון. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט לאשר למשטרה לחקור באזהרה את השופט יורם דנציגר, בנוגע לטובת ההנאה שקיבל לכאורה מראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני.

עוד לפני שהחלטתו של וינשטיין נמסרה לעורכי דינו של דנציגר ולנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, הודיע דנציגר לביניש כי החליט לצאת לחופשה באופן מיידי, כדי לאפשר את השלמת החקירה בעניינו. בבית המשפט העליון הדגישו כי דנציגר יצא לחופשה ולא השעה את עצמו מכהונתו.

החלטת היועמ"ש התקבלה בעקבות התייעצות עם פרקליט המדינה, משה לדור; ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ; וכן אנשי צוות החקירה והפרקליטים המלווים את הפרשה מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

ההחלטה להפוך את דנציגר לחשוד בפרשה באה כחצי שנה לאחר שוינשטיין אישר לקיים הליך של "בדיקה מקדימה", במטרה להימנע מלהפוך את דנציגר לחשוד בחקירה פלילית מלאה. במסגרת זו חוקרי המשטרה אף גבו ממנו פעמיים את עדותו, אלא שלאור התשתית הראייתית שהתגלתה להם, לא היה מנוס מלבקש לחקור אותו באזהרה.

טיפול מזורז

החקירה מתמקדת, לפי הודעת משרד המשפטים, ב"נסיבות העסקתם של עורכי דין על-ידי עיריית בת-ים, לרבות משרדו של דנציגר, טרם מינויו לשופט, במסגרת החקירה המתנהלת בפרשה הידועה כפרשת לחיאני".

וינשטיין, נמסר, בחן את החומר שהתקבל בבדיקה והחליט כי "נדרשות הבהרות לגירסת השופט דנציגר בהתייחס לנסיבות העסקת משרדו על-ידי עיריית בת-ים ובנוגע לשירותים משפטיים שהעניק לראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, בהיותו עורך דין פרטי טרם מינויו לשופט, ולתקינות מערכת היחסים האמורה, וכי יש לחקור את השופט דנציגר באזהרה".

עוד הבהיר וינשטיין כי בתום חקירת המשטרה, בכוונת משרד המשפטים לזרז את הטיפול בפרשה זו ולקבל החלטות בנוגע לאפשרות להעמיד לדין את החשודים, ובהם גם דנציגר, במועד קרוב ככל האפשר.