אושר ההסכם השיווקי בין הטוטו להתאחדות; יגיע ל-79 מיליון ש' מקסימום בעונה

הטוטו יהיה הספונסר ראשי של הליגות בכדורגל ויזכה לזמן חשיפה בשילוט האלקטרוני שיהיה כפול מכל מפרסם אחר; הסכום יעלה בהתאם לעמידה של ההתאחדות והקבוצות ביעדים

דירקטוריון הטוטו אישר היום (ה') את ההסכם השיווקי עם ההתאחדות לכדורגל. מדובר על הסכם במסגרתו תוכל ההתאחדות לכדורגל לקבל מקסימום של 79 מיליון שקל בשנה, עלייה משמעותית ביחס להסכם הקודם שעמד על כ-63 מיליון שקל. ההסכם החדש נחתם לשלוש עונות (עד תום עונת 2013/14).

ההסכם מחולק לשלושה חלקים עיקריים, וכפי שנחשף ב"גלובס", ככל שההתאחדות והקבוצות יעמדו ביותר פרמטרים - כך הם יוכלו להתקרב לסכום המקסימום שנקבע.

במסגרת ההסכם, הטוטו יהפוך להיות ספונסר ראשי של הליגות בכדורגל ויזכה לזמן חשיפה בשילוט האלקטרוני שיהיה כפול מכל מפרסם אחר (20% מזמן הפרסום במשחק); כל שחקני ליגת העל והליגה הלאומית יישאו את המותג WINNER על שרוול חולצתם; בצד כל שער יהיה שלט תלת ממד של המותג WINNER; כלל אנשי השירות בכל המגרשים, אנשי אבטחה, אוספי כדורים, צלמים יהיו ממותגים במותג WINNER.

גם הקבוצות יוכלו להגדיל את הנתח שלהן מההסכם. כך למשל, קבוצות יקבלו תשלום על בסיס כמות המשחקים המשודרים בערוץ פתוח, ועל בסיס אחוזי הצפייה במשחק. קבוצה עם קהל צופים גדול יותר - תקבל נתח גדול יותר.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הטוטו יתגמל קבוצות גם על בסיס פרמטרים של הישגיות והוגנות. כך למשל נקבע בהסכם החדש כי 7 הקבוצות ההוגנות בליגה, שיעברו רף מינימום שנקבע על-ידי הטוטו, יזכו לתשלום נוסף; קבוצות שיכללו יותר שחקנים ישראלים ופחות שחקנים זרים יתוגמלו בהתאם; נקבע תשלום לקבוצות השגיות שיגיעו למקום 4-8 ולא ישחקו באירופה.

בנוסף, הטוטו ישים דגש ויתמגל את ההתאחדות במידה ותעמוד מול זכייני הטלוויזיה בפרמטרים של איכות צילום המשחקים.

יו"ר הטוטו, צחי פישביין, אמר: "הפעילות השיווקית והפרסומית תימדד אך ורק על-פי ערכים כלכליים ועסקיים מובהקים. ההסכם נובע בראש ובראשונה מאינטרס כלכלי ועסקי של הטוטו . יתרה על כך, הוא מושתת בפעם הראשונה על השיטה המקובלת בעולם העסקי - 'יבצעו יקבלו, לא יבצעו לא יקבלו'. הטוטו עומד בהסכם על כל זכויותיו כספונסר ראשי של הכדורגל ולא יאפשר לאף גורם לפגוע בהגמוניה זו או לנהוג שלא על-פי הכללים, שנרקמים בימים אלו ועלולים לפגוע במותג".