אנליסטים על דוח התעסוקה: "הכלכלה צומחת; אין מיתון"

אנליסטים זרים מגיבים לדוח התעסוקה שפורסם היום, ודיווח על 117 אלף משרות חדשות בארה"ב ■ מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו: "אנחת רווחה משמעותית" ■ אנליסט: "השורה התחתונה: ארה"ב לא במיתון"

"מדובר באנחת רווחה משמעותית לשווקים, עקב המספרים הטובים", אמר היום (ו') המנכ"ל המשותף לקרן פימקו, מוחמד אל-אריאן. "לא מדובר במספרים טובים באופן מוחלט, אלא באופן יחסי - אולם, אין להמעיט בחשיבות של הדבר".

אל-אריאן התייחס לדוח התעסוקה שפורסם היום ב-15:30 (שעון ישראל), לאחר שבוע בו חוו המדדים המרכזיים בוול סטריט 7 ימים רצופים של ירידות, כולל קריסה בוטה אתמול (בהובלת הנאסד"ק שצנח ב-5%). דוח הציג נתונים מפתיעים מעל לתחזיות, והצביע עליה 117 אלף משרות חדשות שנוספו בשוק האמריקני בחודש יולי, בניגוד לצפי לתוספת של 89 אלף משרות בלבד בחודש החולף.

"למרות שלא מדובר בסימן חיובי באופן טוטאלי, זה אכן עונה חלקית על השאלה אם ארה"ב הולכת לקראת מיתון נוסף", אמר טום פרסלי (Tom Porcelli), מנהל השקעות ב-RBC קפיטל. "מנגד, יש עוד המון אירועים שמשפיעים על המסחר - למשל המשבר באירופה".

עוד דווח כי גם שיעור האבטלה בארה"ב ירד מעט לרמה של 9.1%, בניגוד לציפייה שיותר ללא שינוי - ברמה של 9.2%. נציין כי הסקטור הפרטי חווה תוספת משרות גבוהה אף יותר, שם נוצרו כ-154 אלף משרות חדשות, בהשוואה ל-80 אלף משרות חדשות שנוצרו בסקטור בחודש יוני.

הדוח מצביע על כך שהכלכלה האמריקנית עדיין נמצאת בצמיחה, ושאנחנו לא במיתון", אמר סקוט בראון (Scott Brown), מנהל השקעות ב-Raymond James & Associates. "השורה התחתונה היא שאין עדיין סימנים לכך שאנחנו במיתון".

"הנתון הזה מרכך את החשש שארה"ב מתקדמת לקראת מיתון", אמר פאול דיילס (Paul Dales), אנליסט ב-Capital Economics. גם כריס קיצ'ורצ'אק (Chris Kichurchak), סגן נשיא בית ההשקעות Strategic Wealth, טוען כי "אנו לא מכירות מיידיות בשוק. מנגד, הגידול בנתון התעסוקה לא טוב מספיק".

אנליסט: "לא חושב שמדובר בנתון כזה טוב"

מנגד, לא כל האנליסטים תמימי דעים לגבי חיוביות הדוח. "אני לא חושב שהמספרים כאלה טובים", אמר דניס דיק (Dennis Dick), אנליסט ויועץ השקעות ב-Bright Tarding. "הייתי עדיין מפחד להיכנס לשוק. לא כל כך אפשר לחזות מה הולך לקרות".

"צריך לחכות לכמה חודשים של עליות בנתוני התעסוקה כדי לראות אם מדובר בטרנד או בהפתעה חד פעמית", אמר גנאדי גולדברג (Gennadiy Goldberd), אנליסט ב-4Cast.

"אי-אפשר לומר שמיתון נוסף לגמרי ירד מהכותרות", הסביר מייקל גאפן (Michael Gapen), אנליסט בברקליס קפיטל. "הנתון מביא מעט נחת לשווקים, אבל אסור להיכנס לשאננות".