"עיריית ת"א לא מאפשרת להקים מאהל מחאה בכיכר המדינה"

בעתירה מינהלית שהוגשה נגד עיריית ת"א נטען כי העירייה אינה מאפשרת את הקמת המאהל בכיכר המדינה ושולחת אליו פקחים, וזאת בשונה מהתנהלותה ביחס לשאר המאהלים בעיר

קבוצת צעירים שהקימה בשבוע שעבר מאהל מחאה בכיכר המדינה בתל-אביב, כחלק ממחאת הדיור, הגישה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה מינהלית נגד עיריית תל-אביב, בטענה כי העירייה אינה מאפשרת את הקמת המאהל ושולחת פקחים שימנעו את הקמתו. זאת, בשונה מהתנהלות העירייה ביחס לשאר המאהלים שהוקמו בתל-אביב.

העותרים, קבוצה של צעירים בעלי מקצועות חופשיים מתחומי המשפט, הממשל, ההיי-טק והמגזר השלישי, הקימה מאהל בכיכר המדינה בשבוע שעבר במסגרת מחאת האוהלים המתרחשת ברחבי הארץ.

לדבריהם, מהרגע הראשון, עיריית תל-אביב, באמצעות פקחיה וכן הסיירת הירוקה, סירבה לאפשר להם לתלות שלטים או להקים אוהלים וליהנות מחופש הביטוי באמצעות קיום מחאה שקטה ולא אלימה.

עוד טוענים העותרים כי הפקחים פעלו להגבלת זכות ההפגנה של הצעירים דקות ספורות לאחר תחילת ההפגנה, וזאת מבלי לתת צו פינוי ו/או להצביע על מקור חוקי או אחר למניעת פעילות המחאה. לפיכך, כיום הצעירים נאלצים לקיים "מחאה רזה" ללא אוהלים ומבלי הנפת שלטים, וזאת בשל האיומים, נתינת הקנסות והחרמת הציוד.

לדברי קבוצת העותרים, אתמול מוקדם בבוקר הגיע שוב פקח של העירייה וניסה לתת למאהל צו פינוי, למרות שלא היו אוהלים בשטח, ואף מבלי לנסות לדבר תחילה עם הנוכחים. אנשי המאהל הציגו בפניו את עתירת בית המשפט והצליחו לשכנעו ללכת, שכן האוהלים במאהל היו מקופלים, ולמעשה לא היה מה לפנות.

אחת העותרות, טליה גורודס, שעובדת במכון "ראות" לחשיבה אסטרטגית, מסרה כי לכיכר המדינה יש מבחינת המפגינים ערך סמלי, וכי הם לא מתכוונים לוותר לעירייה על הקמת המאהל.

לדבריה, "אנחנו רואים את עצמנו כאנשים שבאים לעבוד במאהל וכדי להביא לפתרונות מערכתיים למצוקה ולוודא שנבחרי הציבור יישאו באחריות למול העם. ללכת לקלפי פעם ב-4 שנים זה לא מספיק".

העותרים מיוצגים פרו-בונו בידי משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.