מארגני מחאת האוהלים: במוצ"ש לא תתקיים הפגנה בת"א

(עדכון) - במקום זאת מתכננים המארגנים עצרת מרכזית בבאר-שבע וככל הנראה עצרת נוספת בצפון הארץ - כדי להעביר את מוקד הכוח לפריפריה

יום לאחר פרסום מסמך החזון של מארגני המחאה מחד ופירוט אנשי צוות הדיונים אותו מינה ראש הממשלה לשבת עם מנהיגי המחאה, הודיעו מארגני המחאה רשמית כי בסוף השבוע הקרוב לא תתקיים עצרת מחאה בתל-אביב אלא עצרת מרכזית בבאר-שבע וככל הנראה עצרת נוספת בצפון הארץ. המטרה היא להעביר את הכוח גם לפריפריה אומרים המארגנים.

בתוך כך, ראש מועצת יש"ע דני דיין הגיע היום (ג') לביקור במאהל בשדרות רוטשילד. למרות שמועצת יש"ע לא מצטרפת למאבק באופן רשמי אמר דיין היום כי מדובר במטרה ראוייה המחברת את כל העם.

"יש כאן גם הרבה מתיישבים בין כל האוהלים. ועם ישראל כולו כאן. כבר שנים אני אומר צריך גם להתעסק בחברה הישראלית ומהבחינה הזו המאהלים בכל הארץ יצרו עכשיו שעת חסד. זה הזמן להתעסק בחולי של החברה הישראלית. המחאה הזו מעלה על סדר היום את המצוקות האמיתיות".

עוד הוסיף דיין כי צריך לדאוג שממחאה חברתית מחבקת לא תהפוך המחאה לגורם שישסע את החברה ושזה הזמן של כולם להתמקד גם בפתרונות. לשאלה הנוגעת לתקציבי ההתנחלויות והאם אין סתירה בין זה לבין צדק חברתי אמר דיין: "אין היום שום תמריץ מיוחד להתנחלויות. לא בדיור ולא בחינוך ולא בשום דבר אחר. יש לנו את אותן המצוקות כמו לכולם. גם מחירי הדיור בהתמחלויות עלו בשיעור ניכר ומי שגר שם היום הם אנשי מעמד הבניים פר אקסלנס".

הנכים והגמלאים מצטרפים למאבק

גוף נוסף שהצטרף היום למאבק באופן רשמי הוא ארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל. אנשי הארגון הגיעו למאהל המחאה בשדרות רוטשילד ונפגשו עם יו"ר הסטודנטים איציק שמולי.

השופטת בדימוס צפורה ברון, נשיאת כבוד של הארגון, הגיעה למקום יחד עם עמוס רון, המנכ"ל. "המאבק מוצדק. כבר שנים שכל סקטור נלחם את המלחמות שלו וזה הזמן של כולם להתאחד", אמרה ברון. לאחר 22 שנה כעורכת דין ועוד 23 שנים כשופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב מספרת ברון כי היא יודעת שאנשי מערכת המשפט גם הם מזדהים עם המאבק: "אני מקווה שהמאבק הזה יוביל לשינוי אמיתי. כל מסע גדול מתחיל בצעד קטן ואת הצעד הזה כבר עשינו כאן. המאבק הולך וגדל, יש צוות שקם לטפל בנושא ואני חושבת שזה כבר הישג".

עמוס רון, לשעבר מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות והיום מנכ"ל הארגון בהתנדבות, הביא איתו רשימה המפרטת חלק מדרישות הארגון: דאגה לקצבאות והכנסה מקיימת לנכים, תעסוקת נכים ואנשים עם מוגבליות, דירות נגישות במסגרת פתרונות דיור ופטור או הפחתה בארנונה לארגונים העוסקים בטיפול בנכים ובעלי מוגבלויות.

"הנכים לא מצליחים להתחיל את החודש, שלא נדבר על לגמור אותו,, אמר רון. "הנושאים האלו מקודמים על ידינו ל הזמן אבל לא מספיק. אני מקווה שעכשיו סוף סוף נוכל לקבל אוזן קשבת. מהכרותי את מי שהוצב בראש צוות רוטשילד - הוא איש הגון שיכול למצוא את השילוב בין קפיטליזם של היום לכזה שאפשר לחיות איתו". במקביל, גם פורום הארגונים של הנכים הקימו היום מאהל הזדהות ברוטשילד לאחר שפירקו את המאהל שהקימו מול בית המשפט העליון בירושלים.

אירוע נוסף שעומד להתקיים היום בערב במאהל המחאה הוא ריצת הזדהות בשם 'רוצים שינוי' בה ככל הנראה ייקחו חלק מאות אנשים. את האירוע מארגנים שוונג, מרת"א (מועדון רצי תל אביב) ואתר רן פור לאב. סתיו שפיר, אחת ממובילות המחאה, עתידה להזניק את הרצים. אורכו של המסלול המתוכנן של ריצת ההזדהות הוא 6.9 קילומטרים. הריצה תתחיל בכיכר הבימה, שדרות רוטשילד, נווה צדק, הטיילת עד כיכר אתרים, משם לרחוב בן גוריון, שדרות ח"ן וחזרה לכיכר הבימה.

בתוך כך, ארגון גמלאי צה"ל הקים הבוקר (ג') אוהל מול הקריה בתל-אביב, שם מתכוונים הגמלאים לשהות עד להצמדת הפנסיה ממשרד הביטחון למדד המחירים לצרכן. מרביתם זוכים לקצבה חודשית הנמוכה מ-4,000 שקל.