רק זה היה חסר: נתוני מאקרו גרועים בבריטניה ובגרמניה

בבריטניה נפלה תפוקת מפעלי התעשייה בבריטניה, וכן היבוא והיצוא בחודש יוני ■ סימנים להאטה גם בגרמניה: שם נפל הייצוא לחודש יוני בכ-1.2%

בורסות אירופה נופלות היום, שוב, ברקע הורדת הדירוג לארה"ב בסוף השבוע. אם זה לא מספיק, נתוני מאקרו שפורסמו היום במרחב האירו מחפירים את הירידות ומורידים עוד יותר את סנטימנט המשקיעים. נגיד הבנק המרכזי הבריטי, מרווין קינג, צפוי מחר לפרסם תחזיות חדשות באשר לצמיחה ולאינפלציה בבריטניה.

מדובר בתפוקת מפעלי התעשייה בבריטניה, שנפלו במפתיע בחודש יוני, וכן הגירעון במאזן הסחר התרחב - מה שמעיד על הקשיים בהתאוששות הכלכלית באירופה ברקע משברי החוב המתפשטים.

תפוקת הייצור במפעלים ירדה ב-0.4% בחודש יוני, לעומת עלייה של 1.8% בחודש הקודם ולעומת צפי לעלייה של 0.2%. הגירעון במאזן הסחר התרחב ל-8.87 מיליארד ליש"ט (כ-14 מיליארד דולר) עקב ירידה חדה של 4.8% ביצוא, שגברה על היחלשות של 2.4% ביבוא. הגירעון בחודש הקודם עמד על 8.47 מיליארד ליש"ט. כלכלנים צפו כי הגירעון יצטמצם ל-8.1 מיליארד ליש"ט.

אלן קלארק, כלכלן ראשי ב-Scotia Capital, אמר כי "הביקושים מעבר לים חלשים וגם הביקושים המקומיים, כך שאני לא רואה מאיזה כיוון תבוא הישועה".

כלכלת בריטניה צמחה ב-0.2% ברבעון השני. הבנק המרכזי במדינה מותיר את שיעור הריבית במדינה ברמה של 0.5% כדי לסייע להתאוששות השוק.

הייצוא בגרמניה צנח בחודש יולי

גם בגרמניה סימנים להאטה, כאשר דווח כי הייצוא נפל ב-1.2% בחודש יוני בהשוואה לחודש מאי - אז עלה בכ-4.4%. זאת, בהשוואה לתחזיות בשוק כי הייצוא ייפול בכ-1%. מנגד, הייבוא של גרמניה עלה ביוני בכ-0.3% בהשוואה לירידה של 3.8% בחודש מאי.

"ירידה בייצוא לא אומרים שהכלכלה מתרסקת", אמר כריסטיאן שולץ, אנליסט ב-Joh. "הכלכלה הגרמנית חזקה". על פי תחזיות עדכניות, צפוייה כלכלית גרמניה לצמוח בכ-3.1% השנה ובכ-1.8% בשנת 2012, לאחר שהתרחבה בכ-3.6% ב-2010.